'ترکیه کودکان را بمباران کرد'

پناهجویان کمپ شهید رستم جودی در مخمور در مورد حملات هوایی به منازلشان سخن گفتند. آنان می‌گویند:"هواپیماهای جنگنده دولت اشغالگر ترک کودکان ما را بمبارن می‌کنند."

ساکنان کمپ شهید رستم جودی صبح امروز یکبار دیگر هدف حمله هوایی ارتش ترکیه قرار گرفتند. آنان با گردهمایی این حملات را محکوم کرده و می‌گویند:"رژیم ترک منازل شهروندان غیرنظامی و کودکان را بمباران می‌كند."

یکی از مادران کمپ مخمور به نام زوزان می‌گوید:"صبح امروز باز هم به منازل ما حمله‌ هوایی کردند. در این حملات همچنانکه شما هم می‌بیند محلی را بمباران کرده‌اند که مادران در کنار کودکانشان می‌نشینند. در این حمله شیشه‌های پنجره‌های ما همه شکستند و بر سر مادران و کودکانشان فرو ریختند. یک مادر در حال خارج کردن کودکش از گهواره زخمی شده است.

این ظلم تا به کی می‌خواهد ادامه داشته باشد. در اتاق دیگر یک کودک خوابیده بود، وضعیت آنجا هم چنین بود. اگر نوزادان ما در گهواره نمی‌بودند احتمال بسیار زیاد بر اثر اثابت تکه‌های شیشه پنجره زخمی می‌شدند.

تمامی شیشه‌های پنجره‌ها شکسته‌اند. این خانه شهروندان غیرنظامیست. رژیم ترک به بهانه‌های بی‌اساس و واهی غیرنظامیان را بمباران می‌کند. کودکان را بمباران می‌کند.

یک مادر دیگر کمپ مخمور به نام نیازی می‌گوید:"غیرنظامیان را بمباران کردند. تقریبا ۵٠ متر پایین‌تر از خانه ما را بمباران کرده‌اند. شیشه پنجره‌های ما همه شکستند. حمله ساعت ٨:٢٠ بود. ما در منزل بودیم، در هنگام حمله تمامی خرده‌شیشه‌ها بر سر و روی ما بارید.

رژیم فاشیست ترک کودکان ما را بمباران می‌کند. غیرنظامیان را بمباران می‌کند. در کجای جهان چنین چیزی وجود دارد. صدا از هیچ کسی برنمی‌خیزد. دولت عراق و سازمان ملل و دیگر مجامع باید به سکوت خود پایان دهند. ما غیرنظامی هستیم. ما به کسی زیان نرسانده‌ایم. اینجا یک کمپ پناهجویان، زنان و سالمندان است. اما با این حال باز هم ما را بمباران می‌کنند. ما چنین چیزی را نمی‌پذیریم و هرگز ساکت نخواهیم بود."