آیا در حمله به مخمور از بمب‌های شیمیایی استفاده شد؟

ارتش ترکیه در بمباران این منطقه نوعی بمب را مورد استفاده قرار داد که پس از برخورد به زمین آتش‌سوزی را به دنبال داشت و پس از آن بوی متفاوتی از محل انفجار به هوا برخاست. آنان می‌گویند که گمان می‌رود دولت ترکیه از بمب شیمیایی استفاده کرده باشد

دولت اشغالگر ترکیه نیمه شب ١۵ ژوئن با ٣٠ فروند جنگنده و پهپاد بدون سرنشین اطراف کمپ پناهندگاه مخمور، شنگال و منطق محافظتی مدیا را بمباران کرد. در این حملات زیان فراوانی به خانه‌ها و مزارع روستائیان وارد شد و آتش‌سوزی گسترده‌ای را به دنبال داشت. تصاویر تازه‌ از حمله به کمپ مخمور منتشر شده است. در این تصاویر دیده می‌شود که جنگنده‌های ارتش ترکیه از بمب‌های جداگانه‌ای در این حمله استفاده کرده‌اند.

در تصویر ویدیویی لحظه اصابت یک بمب به سنگی بزرگ مشاهده میشود. پس از اصابت بمب شعله‌های آتش به هوا برمی‌خیزند و ساعت‌ها آتش محل اثابت بمب روشن می‌ماند.

ساکنان مخمور که برای خاموش کردن آتش در ساعات شب به این محل آمده‌اند می‌گویند که به محض ورود با بوی مشابه بوی سیب روبرو شده و در گلوی خود احساس سوزش کرده‌اند. ساکنان مخمور تأکید کرده‌اند بمب مذکور از بمب‌های شیمیایی بوده است و خواهان انجام تحقیق در مورد این بمب هستند.