ائتلاف کوردستانی: از دستاوردهایمان حراست می‌کنیم

ائتلاف کوردستانی درخواست نمود که نمایندگان کورد از دستاوردهای خلق کورد در رهبری جنوب کوردستان و خودمدیریتی شمال-شرق سوریه حراست نموده و نیروی خود را برای اتحاد ملی گسترش بخشند.

ائتلاف کوردستانی در مقابله با حملات و سیاستهای دشمنانه با ارزش‌های خلق کورد بیانیه‌ای را صادر و از تمامی احزاب، سازمانها، روشنفکران، نمایندگان و رهبران جامعه کوردی درخواست نمود که از ارزشهای ملی کورد حفاظت نمایند. ائتلاف کوردستانی درخواست نمود که نمایندگان کورد از دستاوردهای خلق کورد در رهبری جنوب کوردستان و خودمدیریتی شمال-شرق سوریه حراست نموده و نیروی خود را برای اتحاد ملی گسترش بخشند.

ائتلاف کوردستانی در مقابله با حملات و سیاستهای دشمنانه با ارزشهای خلق کورد بیانیه‌ای را صادر کرد. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

"خطاب به خلقمان، احزاب، جنبش‌ها، تولید‌کنندگان، زنان، جوانان، زعمای قوم، ریش سپیدان، روشنفکران و هنرمندان؛

با برخورداری از روح ملی، کم کردن اختلافات و برجسته‌کردن اشتراکات، زمان برای تحقق فرامین احمد خانی، قاضی محمد و جگرخوین فرا رسیده است. روز مقابله با حملات استعمارگران که نفاق و اختلافات را بین ما شعله‌ور می‌نماید، فرا رسیده است، روز تحقق اتحاد ملی فرا رسیده است.

ما در انتخابات ۳۱ مارس سال ۲۰۱۹ برای دستیابی به ائتلاف ملی خود، حوزه‌های فعالیت خود را گسترده کردیم، باید این فعالیت تداوم یافته و بر حفاظت از ارزشهای ملی کورد اصرار ورزییم تا به خلقمان و احزابی سیاسی که بدون وقفه تلاش می‌کنند یاری رسانیم. باید دستیابی به این هدف را به شیوه‌ای مطالبه‌گرانه ادامه دهیم.

از وقایع روی داده در باشور کوردستان نگران هستیم. به دلیل رویدادها و قطع ارتباطاتی که به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا گسترش یافته‌اند، تنها از طریق رسانه‌های اجتماعی از تحولات اطلاع داریم. اما به منظور ممانعت از هرگونه اشتباهی، به شایعات چندان توجهی نکرده و در مقابل برخی از رویدادها سکوت کرده‌ایم. به دلیل شیوع این ویروس بسیاری از خلق‌های جهان، با مشکلات بی‌شماری روبرو شده‌اند. بنابه دلایل بسیاری ما کوردها نیز در شرایط بسیار دشواری قرار داریم.

گفته می‌شود هیچ چیز همانند قبل از دسامبر ۲۰۱۹ نخواهد بود. این اظهارنظر صرفا نظر روشنفکران برای آینده نیست. محافظه‌کاران، کمونیستها، لیبرالها، ملی‌گرایان، سیاستمداران سوسیال دمکرات، هنرمندان و دانشمندان  نیز بر این باورند. هم اکنون نیز با بسیار از این مسائل روبرو هستیم. بحران اقتصادی روی داده بعد از کووید-۱۹ افزایش می‌یابد و نمی‌توان برای آن حدی قائل شد، زمینه بیکاری، فقر، گرسنگی مهیا شده و در این رابطه است که مسائل جدیدی ظاهر می‌شود. تحولاتی مانند بحران اقتصادی ۱۹۱۹ را می‌توان در این رابطه پیش‌بینی نمود. در این مرحله، ورود کشتی‌های امریکا-روسیه به شرق دریای مدیترانه، بحران هواپیماهای جاسوسی آمریکا و روسیه نیز در جریان است. در ادلب سوریه حمله به نیروهای جهادی و همزمان حملات اسرائیل به سوریه نیز ادامه دارد. با تمامی این رویدادها، در درجه نخست منطقه کوردستان و خودمدیریتی روژآوا نیز با تهدیدها و حملات فراوانی مواجه است.

در کرکوک و شهرهای دیگر کوردستان حملات داعش افزایش یافته‌اند. تغییرات دمگرافیک در عفرین با شدت همچنان ادامه دارند. همراه با تهدیدات ویروس کرونا، حملات زمینی و هوایی اشغالگرانه علیه بخش‌های دیگر کوردستان نیز ادامه دارند. استعمارگران با فتنه‌انگیزی و نفاق در تلاش هستند تا همکاری بین حکومت فدرال اقلیم کوردستان و خودمدیریتی شمال-شرق سوریه را تخریب کنند.

این تحولات و رویدادها نشان می‌دهد که خلقمان و سیاستهای ما در عین برخورداری از فرصت، با تهدیدهای فراوانی روبرو است. در این مرحله بدون تردید موارد زیر برای ما حایز اهمیت فراوان هستند.

لازم است که در درجه نخست از دستاوردهای خلقمان در منطقه اقلیم کوردستان و خودمدیریتی شمال –شرق سوریه حراست نمود و نیروی خود را برای ائتلاف ملی که ما آن را تحقق خواهیم بخشد به کار گیریم. با تمامی فرصت‌ها و ابزارهای ممکن باید همکاری و اشتراک عمل اقلیم باشور کوردستان و روژآوای کوردستان گسترش پیدا کند، باید با تلاش‌ها و پیشنهادات خود همکاری‌های منصفانه و ملی تشویق شوند.

لازم است حکومت اقلیم جنوب کوردستان، خودمدیریتی روژآوا و احزاب سیاسی ما در مقابل احتمال برخورد و تنش بین نیروهای منطقه‌ای از موضعی ملی برخوردار بوده و رویدادها را به خوبی نظارت کنند.

لازم است مسائل و مشکلات بین احزاب و سازمان‌ها، با علم به موجودیت ملت کورد حل شده و قدم به قدم گام در مسیر آشتی داخلی و فرهنگ دمکراتیک گذارده و راه حلی برای آن بیابیم. بدون تردید باید مسائل و مشکلات داخلی خود را بر اساس ارزشهای ملی دمکراتیک حل نماییم.

مسائلی که تا به امروز بر سر کوردها آمده است و مشکلاتی که در مرحله کنونی پیش روی ما قرار گرفته است، ما را ناگزیر به ائتلاف ملی می‌نماید.

با تحقق ائتلاف ملی، خلقمان از آن بهره خواهد برد، سرزمین ما آزاد و ما به پیروزی دست خواهیم یافت."