اعتصاب غذای مجدد مصطفی سبزی در زندان اورمیه

مصطفی سبزی زندانی سیاسی کورد در پی عمل نکردن مسئولین زندان اورمیه به قول خود مبنی بر انتقال وی به زندان محل سکونت خانواده‌اش، دوباره دست به اعتصاب غذا زد.

   شبکه‌ی حقوق بشر کردستان در گزارشی از اعتصاب غذای مصطفی سبزی زندانی سیاسی کورد زندان اورمیه خبر داده است. این زندانی کورد از دیروز در اعتراض به عدم انتقال وی به زندان ماکو دوباره دست به اعتصاب غذا زده است.

   مصطفی سبزی پیشتر نیز ۳۲ روز با همین درخواست دست به اعتصاب غذا زده بود اما در اوایل شهریور با قول مساعد مسئولین زندان مبنی بر انتقال وی به زندان ماکو به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

​​​​​​​   این زندانی سیاسی کورد در خرداد سال ۹۳ در یکی از روستاهای اطراف اورمیه توسط نیروهای سپاه دستگیر و در یکی از مراکز امنیتی شهر اورمیه به مدت دو ماه مورد بازجویی قرار گرفت. وی سپس در دادگاه انقلاب اورمیه به ۱۵ سال حبس محکوم و حکم وی در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

​​​​​​​   وی از آن زمان تاکنون در زندان مرکزی اورمیه محبوس می‌باشد و بیشتر زمان حکم خود را در بند زندانیان جرائم عادی گذرانده است.

​​​​​​​   مصطفی سبزی در این مدت بارها از مسئولین زندان اورمیه خواسته است تا وی را به محل سکونت خانواده‌اش در ماکو منتقل کنند اما دفتر اجرای احکام دادگاه انقلاب اورمیه با انتقال وی مخالفت می‌کند.

​​​​​​​   مصطفی سبزی ۲۴ ساله شهروند اهل ماکو در روژهلات کوردستان است که در سال ۹۳ با اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کوردستان پژاک به ۱۵ سال حبس محکوم شد.