اعلام هویت یک گریلای شهید

ه.پ.گ در بیانیه‌ای هویت یک گریلای خود را که روز ٢١ نوامبر سال ٢٠١٩ در ایالت سرحد در سرما به شهادت رسیده بود منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور بیانیه‌ای از شهادت یگ گریلای خود در ایالت سرحد در نوامبر سال گذشته میلادی خبر داده است.

در بیانیه آمده است:

"٢١ نوامبر ٢٠١٩ رفیق ایرش (موسا فرات گووَن) در حال انجام وظایف انقلابی خویش به سبب سرما در ایالت سرحد به شهادت رسید. جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: موسا فرات گووَن

   کد سازمانی: ایرش آونت پاسین

   محل و سال تولد: ارزروم - ١٩٩۴

   نام مادر – نام پدر: نورجان - شانور

  تاریخ و محل شهادت: ٢١ نوامبر ٢٠١٩/ سرحد

رفیق ایرش سال ١٩٩۴ در خانواده‌ای میهن‌دوست در ارزروم چشم به جهان گشوده و بزرگ شد. وی در عنفوان جوانی برای تحقق ارمان‌های آزادیخواهانه خود به کوهستان‌های آزاد کوردستان آمده و به صفوف نیروهای گریلا پیوست. رفیق ایرش با خودسازی به ملیتان پیشاهنگ فلسفه رهبر آپو مبدل شد. رفیق ایرش می‌گوید:"می‌خواهم از جایی که اولین ضربه را بر من وارد کرده‌اند شروع کنم، یعنی از جایی که خواستند با آسیمیلاسیون من را با هویتم بیگانه کنند. می‌خواهم علیه اشغالگران بجنگم." رفیق ایرش اینچنین راه مبارزه را پی گرفت و در برابر دشمن در ایالت سرحد ایستادگی کرد. وی در هر عرصه‌‌ای که جای گرفت به نحو احسن وظایف خود را به انجام رساند و به نمونه فداکاری، صداقت و فداییگری برای رفقای همرزمش مبدل شد.

مراتب تسلیت خود را به خانواده گرانقدر رفیق ایرش و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که تا تحقق آرمان‌های والای شهیدان از پای نخواهیم نشست."