"برای محقق کردن روئیاهای او مبارزه می‌کنیم"

سلاف فرات گریلای یژاستار در مورد برادر شهیدش فرات کوردستان گفت؛"به عنوان یک رفیق شهید فرات و برای محقق کردن روئیاها و اهداف او من در اینجا مبارزه می‌کنم."

کوردستان سرزمینی است که فرزندانش هرگز به آن پشت نکرده و تنهایش نمی‌گذارند. همین که قهرمانی جانش را فدا کند قهرمان دیگری پیش آمده و برای محقق کردن روئیای شهدا دست به مبارزه میزند.

گریلای یژاستار سلاف فرات در مورد برادرش فرات کوردستان که به صفوف گریلا پیوسته و شهید شده است، سخن گفت.

روحی انقلابی داشت

سلاف فرات در مورد شخصیت فرات کوردستان می‌گوید؛"رفیق فرات پیش از آنکه به صفوف گریلا بپیوندد در خانواده‌ی ما بسیار عزیز بود. فرهنگ و اندیشه‌ی انقلابی در شخصیت و چهره‌ی او مشخص بود. در میان جامعه نقشی سرنوشت‌ساز ایفا می‌کرد. هنوز به حزب نپیوسته بود که با زحمت‌کشی و روح سرکشش شناخته می‌شد."

بدون آنکه همدیگر را ببینیم شهید شد

گریلا فرات در ادامه گفت، قبل از برادرش به صفوف گریلا پیوسته است و گفت،"من قبل از برادرم به گریلا پیوستم. در خانواده بر اساس میهن دوستی رشد کرده بودیم. بعدها من مطلع شدم که برادرم به نیروهای گریلا پیوسته است.در میان گریلا ویژگی‌های خود را برجسته‌تر کرد و بر خط رهبر آپو برای رفقایش به نمونه تبدیل شد. من و رفیق فرات هر کدام در عرصه‌های مختلفی بودیم و فرصت آن پیش نیامد که یکدیگر را ببینیم، قبل از آنکه او را ببینیم خبر شهادتش ‌را شنیدم."

ما با هم در جبهه‌های مختلفی علیه اشغالگران می‌جنگیدیم

"یک بار با هم در یک عملیات شرکت کردیم، اما چون عملیات گسترده بود، هر کدام از ما در بخشی از عملیات بودیم. ما با هم دشمن اشغالگر را هدف قرار دادیم، اما پس از عملیات هرکدام به محلهای خود بازگشتیم.

در مبارزات چندین رفیق را دیدم که او را می‌شناختند، اینگونه از وضع هم خبردار بودیم. آن رفقا بسیار در مورد رفاقت وی صحبت می‌کردند. بویژه در حمله به دشمن بسیار شجاع و نترس بود. در بیشتر عملیاتها شرکت می‌کرد و به وظایفش به خوبی عمل می‌کرد."

برای آنکه به پاسخی مناسب تبدیل شوم، با دقت در خط رهبر آپو و شهدا تحقیق کردم

"بدون شک شهادت بر انسان تاثیر می‌گذارد. من به جای عکس‌العملی عاطفی بیشتر برخوردی علمی و سازمانی انجام دادم که چگونه روئیاهایش را محقق کنم، چگونه بر خط رهبر آپو و شهدا به راهم ادامه دهم. من به عنوان یک رفیق شهید فرات تا محقق کردن اهداف و روئیاهایش به مبارزاتم ادامه می‌دهم."