بیانیه جمعیت خانواده‌های شهدا و مفقودین کوردستان به مناسبت شهادت قاسم انگین

جمعیت خانواده‌های شهدا و مفقودین کوردستان (کوماو) در مورد شهادت قاسم انگین (اسماعیل نازلیکول) عضو کمیته‌ی مرکزی پ.ک.ک بیانیه‌ای منتشر کرد و اشاره نمود، شهید انگین در طول مبارزاتش همیشه فردی نمونه بود.

در بیانیه‌ی کوماو آمده است:

"ماه مه هم برای قشر کارگر در سرتاسر جهان و هم برای مبارزات آزادیبخش کوردستان، ماهی ویژه است. ماه مه به عنوان ماه مبارزات و اتحاد و پشتیبانی شناخته می‌شود. این حقیقت هم بیشتر با مبارزات انقلابی ملت کوردستان آشکار شد. به همین دلیل با مبارزات انقلابی و قهرمانی‌ها، ماه مه معنای عمیقتری پیدا کرده است. حقی‌ها، فرهادها، لیلا قاسم‌ها و محمد قرسونگور که مقدسات خلق کورد هستند، با شهادت خود به راهنمای مبارزات ملی ما تبدیل شدند.

ما یاد و خاطره قاسم انگین را که در ۲۷ ماه مه به درجه شهادت رسید، گرامی می‌داریم و به خانواده‌ی وی و همه‌ی خلق کورد تسلیت می‌گوییم. قاسم انگین شهید مبارزات آزادی ملی کورد، غیر از مبارزاتش دارای شخصیتی نمونه بود. با شخصیت فهمیده، فداکار، فروتن و انقلابیش و با برنامه‌ی انقلابی که از آن پیروی می‌کرد، تا آخرین نفس برای پیروزی مبارزات تلاش کرد و جنگید. در این جنگ برای همگان و بویژه جوانان میراثی بر جای نهاد. باید همگی با هم از این میراث صیانت کنیم."