در عملیات گریلاها تعداد زیادی سرباز ترک کشته شدند

در هفتانین، جولمرگ و ایغدر طی چند عملیات گریلاها، تعداد زیاد سرباز ترک کشته و زخمی شدند که مرگ حداقل ۳ تن از آنها تایید شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ نتیجه‌ی عملیات گریلاهایشان را اعلام کرد که در چهارچوب عملیات انقلابی علیه رژیم اشغالگر ترکیه انجام شده است.

بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر می‌باشد:

هفتانین

روز۲۴ اکتبر ساعت ١۵:۵٠ بعد ازظهر، در تپه‌ی پارتیزان منطقه‌ی هفتانین زنان گریلای یگانهای زنان آزاد (یژاستار) علیه سربازهای اشغالگر ترکیه عملیاتی انجام دادند و طی آن چندین سنگر و مکان دشمن را به کلی منهدم کردند و همچنین تعدادی سرباز نیز کشته و زخمی شدند، اما آمار دقیقی از تعداد کشته و زخمیها به دست نیامده است.

جولمرگ

روز ۲۳ اکتبر در بلندیهای شهید آفات منطقه‌ی گور استان جولمرگ، گریلاهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی انجام دادند. که در نتیجه تعدادی از سنگرهلی دشمن منهدم شده و حداقل ۲ سرباز کشته و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. پس از این عملیات دشمن با هلی‌کوپتر جنگی منطقه را بمباران کرده و با هلی‌کوپتر سیکورسکی کشته و زخمیهایشان را منتقل کرده‌اند.

ایغدر

روز ۲۴ اکتبر ساعت ١۴ بعد از ظهر، در استان ایغدر از توابع ایالت سرحد باکور کوردستان، زنان گریلای یگانهای زنان آزاد (یژاستار) علیه اشغالگران عملیاتی انجام دادند. در این عملیات سربازخانه‌ی آخورا در منطقه‌ی آرلک هدف قرار گرفته و یک سرباز کشته و بخش وسیعی از سربازخانه منهدم شده است.

عملیاتها با یاد و برای گرامیداشت بیریتان انجام شده است

همه‌ی این عملیاتها برای ارج نهادن یاد گلناز کاراتاش ملقب به بیریتان انجام شده است که در ۲٨ سال پیش در ۲۵ اکتبر سال ۱۹۹۲ طی عملیاتی فدایی بر ضد خط نوکری و خیانت شهید شد.