تکمیلی | ده‌ها نظامی ترکیه در هفتانین از پای درآمدند

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای با اشاره به حملات اشغالگرانه دولت ترک در منطقه هفتانین اعلام کرده است:"در جنگ‌ها و عملیات‌های صورت گرفته ده‌ها نظامی دشمن به سزای عمل خود رسیدند."

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات حملات مهلک نیروهای گریلا علیه نظامیان رژیم غاصب در هفتانین را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در رابطه با حملات اشغالگرانه رژیم غاصب ترک که از روز ١۶ ژوئن در منطقه هفتانین از توابع مناطق حفاظتی مدیا آغاز شده است جزئیات عملیات‌ و مقاومت نیروهای ما به شرح زیر است

ساعت ١٧ تا ١٨ روز ١۶ ژوئن هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه «کشان» را بمباران کردند. حوالی غروب نیروهای اشغالگر با خمپاره و آتش توپخانه مناطق بکتوریا، شهید کندال، شهید بریوان و تپه دوپشک را هدف قرار دادند. سپس در ساعت ٢٣ اشغالگران با کمک هلی‌کوپترهای نظامی، هواپیماهای جنگنده و پهپاد بدون سرنشین اقدام به بمباران مناطق شهید سیپان، شهید بریوان و تپه دوپشک کردند و سربازان خود را در منطقه پیاده کردند.

اشغالگران قبل از استقرار در منطقه مجبور به عقب‌نشینی شدند

نیروهای اشغالگر که در تالش بودند در تپه شهید آدار مستقر شوند با نیروهای ما مواجه شدند. نیروهای ما هلی‌کوپتر حامل سربازن ترک را هدف قرار دادند و اشغالگران از منطقه عقب‌نشینی کردند.

چهار بار شکست خوردند

١٧ ژوئن نیروهای ما بدون وقفه در تپه‌های شهید بریوان و کاتو سولی عملیات‌های انفجاری را به انجام رساندند.

همچنین نیروهای ما ۴ بار علیه نیروهای دشمن که در تلاش برای پیشروی به سوی تپه‌ شهید سیپان بودند به حمله دست زده و آنان را شکست دادند، تحرکات اشغالگران در منطقه متوقف گردید.
در طی جنگ و عملیات‌های نیروهای ما که در چارچوب کارزار انقلابی جنگ هفتانین به انجام رسیدند ده‌ها نظامی دشمن کشته شده و تعداد زیادی هم زخمی شدند. در عملیات دو روز گذشته رفقایمان «شاهین»، «تولهلدان» و «چیا» به شهادت رسیدند. اشغالگران در دو روز اخیر منطقه هفتانین را آماج حملات سنگین هوایی قرار داده‌اند و تحرکات هوایی ادامه دارند. اشغالگران روستاهای منطقه را نیز هدف حمله قرار داده‌اند و به همین دلیل آتش‌سوزی در منطقه گسترش یافته است.

کنترایی به نام «یلدرم دمیر» مجازات شد

ساعت ١١:٣٠ روز ١۴ ژوئن نیروهای ما در مسیر جاده بخش قلقلی استان وان یک کنترا را به نام «تلدرم دمیر» مجازات کردند. این فرد به همکاری با دشمن می‌پرداخت، با ارزشهای خلق کورد دشمنی کرده و به عنوان بازوی کثیف دشمن در منطقه به فعالیت جاسوسی و کنترایی می‌پرداخت و به ارزشهای اخلاقی و فرهنگی جامعه ما تعرض می‌نمود. دولت اشغالگر و رسانه‌های آن این عنصر مزدور را یک فعال اجتماعی یک نهاد خیریه جا زده‌ و به انتشار اخبار کذب پرداختند تا اینچنین واقعیت را تحریف کنند. اشغالگران عملیاتی را در منطقه آغاز کردند که بدون کسب نتیجه به پایان رسید.

عملیات نظامی اشغالگرانه در وان

١٨ ژوئن در منطقه آشکیتا در بخش الباک استان وان ارتش اشغالگر ترک عملیات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. این عملیات در همان روز بدون کسب نتیجه به پایان رسید.

٩ ژوئن اشغالگران در روستاهای پاچان و پرەز بخش پایزآوا در استان وان عملیات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد. این عملیات روز ١٠ ژوئن متوقف شده و اشغالگران عقب‌نشینی کردند.

بمباران متینا، زاپ و گاره

هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترک به حملات هوایی به مناطق حفاظتی مدیا ادامه دادند. در این راستا؛

ساعت ١١:٣٠ روز ١٧ ژوئن منطقه دراری در عرصه متینا، ساعت ٠٠:٣٠ روز ١٨ ژوئن (امروز) منطقه کانی سارکی در منطقه گاره، و ساعت ٢:٠٠ نیز مناطق ساجا و چمچو در زاپ را بمباران کردند.

در حملات هوایی مذکور هیچ زیانی به نیروهای ما وارد نشد. اما منطقه ساجا دچار آتش‌سوزی شد."