شیوع بیماری کووید-١٩ در یکی از یگان‌های ارتش تُرک

در یک یگان ۲۰۰ نفر سربازان رژیم استعمارگر تُرک در جولمرگ، ۱۱ سرباز به کروناویروس مبتلا شده‌اند. سربازهای مبتلا شده را به چندین هتل و اردوگاه  منتقل کرده‌اند و همین سبب ایجاد نارضایتی‌هایی شده است.

ویروس کرونا در سرتاسر جهان و ترکیه منتشر شده است. به دلیل آنکه حکومت آ.ک.پ اقدامات لازم را در ترکیه و باکور کوردستان اتخاذ نکرده است، روز به روز تعداد قربانیان افزایش می‌یابد.

علیرغم کمبودهای سیستم آموزش در شهرهای کوردستان، حکومت آ.ک.پ نیز در این زمینه هیچ اقدامی نکرده است. در کوردستان مردم خود برای مقابله با ویروس کرونا در تلاشند و دولت هم در حال انجام عملیاتهای نظامی خود است. حکومت آ.ک.پ برای عملیاتهای نظامی روزانه صدها سرباز را به جولمرگ و مناطق اطراف آن می‌فرستد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، سربازهایی که به مرکز جولمرگ و ماطق گور، شمزیان و چلی فرستاده می‌شوند از لحاظ پزشکی معاینه نمی‌شوند.

تعدادی از این سربازان که به جولمرگ و سایر مناطق برده شده‌اند، مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند. چون این سربازهای مبتلا با سایر سربازها ارتباط دارند و آنها نیز در میان مردم رفت و آمد می‌کنند، ترس و نگرانی در میان شهروندان بوجود آمده است.

در این چهارچوب در یک یگان نظام در منطقه‌ی گور ۱۱ سرباز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سربازهای بیمار از گور به چندین هتل و محل اسکان و اردوگاه‌ها منتقل شده‌اند و همین امر سبب نگرانی و نارضایتی مردم شده است.

"باید سربازها قرنطینه شوند"

شهروندان جولمرگ نگران این موضوع هستند و می‌گویند به جای اینکه این سربازها را قرنطینه کنند در میان مردم رفت و آمد می‌کنند. این سربازهای بیمار و مبتلا شده ویروس را در میان مردم پخش می‌کنند. چون اینجا هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نشده است. بیشتر سربازها جوان هستند و بیماری در آنها دیده نمی‌شود اما آنها ناقل ویروس هستند و ویروس را در میان مردم پخش می‌کنند. آن سربازهایی که در مرکز شهر مستقر شده‌اند باید فورا در یگانهای خودشان قرنطینه شوند.