علی کریمی: پ.د.ک بخشی از ارتش عثمانی برای اشغال کوردستان است

علی کریمی درباره‌ی مواضع حزب دمکرات کوردستات پ.د.ک اعلام کرد:"حزب دمکرات کوردستان بخشی از اشغالگری است و حتی بدون پنهانکاری خود را بخشی از دولت عثمانی می‌داند".

قشر روشنفکر در همه جای جهان همیشه موضع‌گیری‌های خاص خود را داشته‌اند و در بسیاری مواقع در مقابل فساد و اشغالگری در خاکش سبب انقلاب شده است، اما آنچه در باشور کوردستان دیده می‌شود، نشان می‌دهد که قشر روشنفکر به طور کامل حزبی شده و تعداد اندکی از این قشر در مقابل فساد و اشغالگری موضع‌گیری کرده‌اند.

در این رابطه علی کریمی روشنفکر و ناظر سیاسی به خبرگزاری فرات نیوز گفت:"سکوت نخبگان روشنفکر کورد در مقابل حکومت داخلی و در مقابل حکومت‌های اشغالگر دیده شده است، متاسفانه در این زمینه هیچ شکی وجود ندارد و می‌توانیم صدها نمونه را نام ببریم، چرا روشنفکر کورد اینگونه بی‌تفاوت است؟ این خود یکی از دلایل اصلی است که چرا کورد تاکنون نتوانسته است با برنامه و استراتژی متحد و مشترک به سمت آزادی برود، چون در حقیقت صد سال برای ادامه‌ی مبارزات یک ملت و به نتیجه نرسیدن بسیار زیاد است."

کوردهای باشور از لحاظ سیاسی، حقوقی و قانونی حتی یک قدم به پیش نرفته‌اند

علی کریمی در مورد سیاست باشور کوردستان گفت:"در صد سال گذشته کورد چه کار کرده است؟ کورد امروز بویژه در باشور کوردستان در تنگنا و تحت فشار بسیار قرار دارد و می‌توانم بگویم از لحاظ سیاسی، حقوقی و قانونی نسبت به صد سال پیش، حتی یک قدم پیش نرفته است. به همین دلیل من فکر می‌کنم قشر روشنفکر کورد دارای اشتباه و کمبودهای بسیاری هستند، نداشتن موضع‌گیری و بی‌ارادگی روشنفکر کورد سبب شده که گاهی خود را به حکومت داخلی وابسته کند و گاهی هم به حکومت‌های اشغالگر. این امر به طور آشکار در طول تاریخ دیده شده است. آنچه امروز هم در باشور کوردستان رخ می‌دهد بزرگترین نمونه و بزرگترین مدرک است که این بار به طور کل روشنفکر باشور کوردستان و حتی روژهلاتی‌ها هم تحت نفوذ بارزانی و حزب دمکرات کوردستان قرار گرفته‌اند".

حزب دمکرات کوردستان بدون شرم و پنهانکاری خود را بخشی از دولت عثمانی می‌داند

در مورد موضع‌گیری حزب دمکرات کوردستان (پ.د.ک) و حکومت اقلیم کوردستان در مورد اشغالگری ترکیه، علی کریمی اعلام کرد، پ.د.ک بدون پنهانکاری خود را بخشی از دولت عثمانی می‌داند و همان‌طور که می‌دانیم هم اکنون به طول ۷۵ کیلومتر و عمق ۴۵ کیلومتر جلودار دولت ترک شده‌اند و گفت:"بارزانی در سال گذشته و دو سال گذشته و در زمان رفراندوم می‌گفت نمی‌پذیریم که خاکمان را اشغال کنند و دولت عراق و جهان را تهدید می‌کرد، اما اکنون گردن کج کرده و در مقابل چشم همه جلودار دولت ترکیه برای اشغالگری شده است. حزب دمکرات کوردستان پ.د.ک خود بخشی از این حمله و انفال کوردها با دست کورد هستند، آنها امروز بخشی از ارتش عثمانی هستند".

قشر روشنفکر در قبال دریافت چند دینار سکوت می‌کند

علی کریمی در ادامه به قشر روشنفکران اشاره کرد و از آنها انتقاد کرد و گفت:"نخبگان کورد سکوت کرده‌اند و در مقابل حکومت داخلی  فقط با گرفتن چند دینار یا جایگاه و پست کاملا سکوت کرده است، در قبال دریافت پول اصلا برایش مهم نیست که خود را به کری و لالی بزند و کردن کج کرده و این شرمندگی را، روایی را در تاریخ برای خود ثبت می‌کند. امروز می‌توانیم صداهای معترض را بیشتر کنیم و روز به روز بیشتر در میان روشنفکران و نخبگان کورد روشنگری کنیم و با همبستگی اجازه ندهیم یک بار دیگر حکومت بارزانی یا هر کس دیگر این بلا را به سر خلق کورد بیاورند و آنها را بشکنند."

رسانه‌ها صداهای مخالف را به گوش همه برسانند

علی کریمی در مورد رسانه‌های کوردی و موضع‌گیری آن‌ها گفت:"در دنیای امروز ما می‌توانیم با کمک رسانه‌ها و شبکه اینترنت صدای خود را به گوش‌ یکدیگر برسانیم و در میان خود اتحاد ایجاد کنیم و از فرصت‌ها و تکنولوژی مدرن استفاده کنیم. روزنامه‌نگارانی که امروز در جهان رسانه کار می‌کنند، لازم است نقش اساسی در بلند کردن صداهای مخالف داشته باشند و صدای آنها را به گوش مردم برسانند، چون ما باید به یاد داشته باشیم، که ما در اساس ملتی فراموش شده هستیم و به یاد نداریم که دیروز چه رخ داده و آخرین بار کی دست به کشتن هم زدیم".

حزب دمکرات کوردستان به قتل عام کوردها افتخار می‌کند

علی کریمی در مورد اعمال خانواده‌ی بارزانی و حزب دمکرات کوردستان پ.د.ک در تاریخ باشور کوردستان گفت، در همین روزها سالگرد ۳۱ آگوست شوم بود که در سال ۱۹۹۶ در مقابل چشمان همه دیدیم، همین حزبی که اکنون جلودار ارتش ترک عثمانی شده است آن زمان هم در ۳۱ آگوست با کمک و همکاری حکومت بعث و همان صدامی که ما را انفال کرده بود و کورد را با بمب شیمیایی قتل‌عام کرده بود، به هولیر آمدند و پارلمان کوردستان را اشغال کردند.

وی همچنین گفت:"به طور آشکار دوباره بعث نفرت شده را بر پارلمان کوردستان غالب کردند و نیروی دیگر کورد را بیرون رانده و تا نزدیکی مرز روژهلات بردند. اینهایی که می‌گویم کار دشمن نبود بلکه کار یک حزب کوردی بود. متاسفانه امروز می‌بینیم روشنفکر کورد طرفدار بارزانی در رسانه‌ها می‌گویند، ما به همه‌ی اعمال خود افتخار می‌کنیم، این آبروریزی و شرمساری بزرگی است. امروز نباید روشنفکر و اصحاب رسانه اینها را بپذیرند، چگونه کسی تا این حد بی‌شرم است، تا این حد فریبکار و بی‌چشم و روست که می‌گوید من به هر کاری که بارزانی کرده و هر کاری که پارتی انجام داده است، افتخار می‌کنم."