عملیات گریلاهای کوردستان از هفتانین تا درسیم

ه.پ.گ اعلام کرد، نیروهای گریلا از هفتانین تا درسیم در چندین منطقه ارتش اشغالگر ترکیه را هدف قرار دادند و بیشتر از ۱۲ سرباز ترک کشته شدند. ه.پ.گ همچنین هویت یک گریلا را که در منطقه گابار به درجه شهادت رسیده اعلام کرده است.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در این رابطه اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است:

"در منطقه‌ی هفتانین در یک روز ۳ عملیات انجام شد.

در چهارچوب عملیات انقلابی جنگی هفتانین که در منطقه‌ی هفتانین از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا ادامه دارد، نیروهایمان علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتهایی انجام دادند. در این چهارچوب؛

۹ ژوئن ساعت ۱۲:۰۰ نیروهای یژاستار علیه یگانهای دشمن در تپه‌ی پارتیزان عملیاتی ترتیب دادند. در این عملیات یک سرباز دشمن کشته شد.

۱۰ ژوئن ساعت ۱۳:۴۰ نیروهای یژاستار علیه یکی از یگانهای دشمن در تپه‌ی کنفرانس بزرگ عملیاتی انجام دادند و طی آن یک سرباز دشمن کشته شد.

نیروهایمان همان روز ساعت ۱۷:۳۰ علیه یگانهای دشمن مستقر در تپه‌ی کنفرانس بزرگ برای بار دوم عملیات دیگری انجام دادند. در این عملیات ضربات سنگینی به سنگرهای دشمن وارد شد. از تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها خبری بدست نیامده است.

در منطقه‌ی چلی عملیاتی علیه یگانهای اپراسیون دشمن انجام شد

ساعت ۴ بامداد ۱۰ ژوئن در منطقه‌ی چلی جولمرگ ارتش اشغالگر ترکیه در اطراف هر دو تپه‌ی جانفدا و شلاله از توابع منطقه‌ی خرگول دست به عملیاتی نظامی زد.

نیروهایمان در چهارچوب اقدام انقلابی شهید باگر و شهید رونیا که در منطقه ادامه دارد، همان روز ساعت ۱۱:۰۰ علیه یگانهای دشمن، عملیاتی انجام دادند. در این عملیات ضربات سنگینی به سنگرها و پناهگاههای دشمن وارد شد. تاکنون از تعداد کشته و زخمی‌های این عملیات خبری بدست نیامده است. عملیات در آن منطقه ادامه دارد

کشته شدن ١٠ سرباز ترکیه در منطقه هَرَکُل

۲۰ مه ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه‌ی دره‌ی عگید از توابع منطقه‌ی هَرَکُل شهر سیرت دست به انجام عملیات نظامی زد. ارتش اشغالگر ترکیه با هلی کوپترهای سیکورسکی، سربازانش را در منطقه مستقر کرد. پس از استقرار سربازهای دشمن، میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترکیه جنگ سختی رخ داد. در این جنگ که دو روز ادامه داشت، بیشتر از ۱۰ سرباز دشمن کشته شدند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. هم زمان در این جنگ ۳ تن از رفقایمان که تا آخرین گلوله مبارزه کردند، شهید شدند.

ارتش اشغالگر ترکیه، خبر کشته شدن سربازهایش را در رسانه‌ها به صورت رخدادی غیر جنگی اعلام نمود و با انتشار اخبار کذب، تلاش نمود شکستهایش را پنهان کند. در حقیقت سربازهای آنها در نتیجه‌ی ضربات سهمگین نیروهای ما کشته شدند.

در درسیم علیه برجک نظامی عملیات انجام شد

ساعت ۱۳:۰۰ روز ۱۰ ژوئن نیروهایمان در منطقه‌ی ساری توسون از توابع منطقه‌ی پلور شهر درسیم علیه یک دیدبان نظامی ارتش اشغالگر ترک عملیاتی انجام دادند. یک انبار و ۶ دوربین و پانل خورشیدی در این دیدبان توسط نیروهایمان منهدم شد.

مشخصات گریلای شهید شده در منطقه‌ی گابار

در اطلاعیه روز ۳۱ مه اعلام کردیم که ارتش اشغالگر ترک در تاریخ ۱۳-۱۸ مه در کوهستان گابار شرنخ عملیات نظامی انجام داده و در آن عملیات یکی از رفقایمان شهید شده است.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: ضیا تاش

   کد سازمانی: رشو خرزان

   محل و سال تولد: سیرت

   نام مادر – نام پدر: فاطمه- موسی

  تاریخ و محل شهادت: ١٧ مه ٢٠٢٠/ گابار

رفیق رشو در سال ۱۹۹۲ در شهر سیرت در خانواده‌ای میهندوست متولد شد و در کودکی سوختن روستاها و کوچ مردم به دست دولت ترکیه را دید و تجربه کرد. از آن زمان عشق به پ.ک.ک در وجودش رویید. رفیق رشو تحصیل در دانشگاه را به پایان رساند و در این مدت تبعیض دولت ترکیه را بیشتر دید و کاملا درک کرد که اگر مبارزه نباشد، پیروزی به دست نمی‌آید. وی در سال ۲۰۱۳ به صفوف گریلا پیوست. رفیق رشو همزمان به فداکاری و زحمت کشی شهره بود. در جنگ‌ها و درگیری‌ها با اشغالگران ترک دارای اراده‌ای پولادین بود، برای رفقایش پیشاهنگ بود، از لحاظ تاکتیکی نیز به خوبی خود را پرورش داده بود، همچنین در زمینه‌ی آموزش رفقایش بر اساس ایدئولوژی رهبری به رفیقی پیشاهنگ و آگاه تبدیل شده بود. او همیشه به وظایف خود به بهترین نحو عمل می‌نمود.

ما ابتدا به خانواده‌ی رفیق شهیدمان رشو و سپس به خلق میهن دوستمان تسلیت می‌گوییم و عهد خود را دوبار می‌کنیم که مبارزات رفقای شهیدمان را به پیروزی خواهیم رساند."