"غیر از عقب نشینی اشغالگران هیچ گزینه‌ی دیگری قابل قبول نیست"

ک.ج.ک اعلام کرد، باید در نتیجه‌ی عقب نشینی اشغالگران آتش‌بس اعلام شود. مقاومتگران و افکار عمومی غیر از عقب‌نشینی اشغالگران، هیچ چیز دیگری را نخواهند پذیرفت.

   ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) در مورد تلاشهای اشغالگرانه‌ی ترکیه علیه شمال و شرق سوریه و توافق انجام شده، بیانیه‌ای منتشر کرد.

   بیانیه‌ی ک.ج.ک به شرح زیر می‌باشد:

   "کورد، عرب، سریانی و همه‌ی خلق‌های شمال و شرق سوریه در نتیجه‌ی مبارزاتی علیه تبهکارانی چون النصره و داعش، یک سیستم دمکراتیک آزاد را ایجاد کردند که برای همه‌ی خلقهای خاورمیانه به نمونه‌ای تبدیل شد. فاشیسم آ.ک.پ -م.ه.پ که علیه خلق کورد سیاست قتل‌عام را پیش می‌برند، از ابتدا با این سیستم به دشمنی برخواست. فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ در ابتدا از تبهکارانی مانند النصره و داعش پشتیبانی کرد، اما وقتی دیدند این تبهکاران شکست خوردند، خود به طور مستقیم دست به حمله زدند. حکومت فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ وقتی دید در شمال و شرق سوریه دمکراسی محلی گسترش می‌یابد، سیاست روئسای فاشیستها اردوغان- باخچلی در میانه‌ی سیاستی رو به زوال قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که نمی‌توانند خود را از آن برهانند و در طول تاریخ ترکیه چنین بلایی سر هیچ کس نیامده است.

   ترامپ برای آنکه خود را از این وضعیت برهاند، با آتش‌بس سعی در متوقف نمودن جنگ کرد. در مورد مقاومت ق.س.د و حمایت از آن، اگر حملات دولت ترکیه که هر چیزی را بمباران می‌کند، مردم غیرنظامی را می‌کشد و هزاران تن را مجروح کرده است، متوقف نشود ترامپ نیز حداقل به اندازه‌ی اردوغان رسوا و منزوی خواهد شد. در این شرایط هم آمریکا و هم ترکیه آتش‌بس را ضروری دیدند. اینگونه به دلیل مقاومت مبارزان و حمایت خلق‌های جهان تلاش کردند خود را از این شرایط نجات دهند.

   غیر از عقب‌نشینی اشغالگران راه دیگری وجود ندارد

   با پذیرفتن ترامپ برای آنکه نامشروع بودن حملات اشغالگرانه‌ی اردوغان علیه کوردها آشکار گردد، مدیریت شمال و شرق سوریه آتش‌بس را پذیرفته است. چون حملات اشغالگرانه جنایت علیه بشریت است. نباید این آتش‌بس به اشغالگری مشروعیت ببخشد، باید نیروهای اشغالگر عقب‌نشینی کنند. برای آنکه مقاومتگران و خلق‌های جهان و افکار عمومی خواستار توقف حملات اشغالگرانه و عقب‌نشینی کامل آنها هستند. به همین دلیل مقاومتگران و افکار عمومی دمکراتیک غیر از عقب‌نشینی اشغالگران هیچ انتخاب دیگری را نخواهند پذیرفت.

   اگر آتش بس به پایان اشغالگری منجر شود، آنگاه معنادار خواهد بود

   مناطقی که هدف حملات قرار گرفته‌اند، قبل از حملات اشغالگرانه آرامترین مناطق سوریه بوده‌اند. به همین دلیل لازم است برای آرامش و امنیت این مناطق نیروهای اشغالگر از آنجا خارج شوند. پس از دیدار هیئت آمریکایی از ترکیه و ملاقات با مسئولین ترک، به شیوه‌ای بسیار عجیب از ق.س.د خواستند که از این مناطق خارج شود که این امر به اشغالگری مشروعیت می‌بخشد. به همین دلیل ماده‌های این توافق که هیئت آمریکایی آنرا اعلام کرد، غیر از آتش‌بس از لحاظ اخلاق و سیاسی، روا و مشروع نیستند. نیروی جنگ قبیح آ.ک.پ-م.ه.پ پس از آتش‌بس نیز به حملات ادامه دادند که این امر نشان دهنده‌ی آن است که آتش‌بس برای نجات اردوغان و ترامپ است که در تنگنا قرار گرفته‌اند. اردوغان فاشیست که دشمن خلق کورد است، گفت که آنها به اهداف اولیه‌ی خود رسیده‌اند و اگر اشغالگریشان پذیرفته نشود، حملاتشان را افزایش خواهند داد. اینگونه اهداف خود را آشکار کرد. به همین دلیل لازم است خلق‌های شمال و شرق سوریه، خلق‌های جهان و افکار عمومی دمکراتیک موضع خود را سست نکنند. تا اشغالگر از شمال و شرق سوریه خارج نشود، باید به مقاومت ادامه دهند. اگر آتش‌بس مانند پروسه‌ای برای عقب نشینی اشغالگران باشد آنگاه آتش‌بس معنا پیدا می‌کند.

   نباید جنایات دولت ترک علیه بشریت فراموش شود

   نباید جنایات دولت ترکیه علیه بشریت فراموش شوند. دولت ترکیه از سلاحهای نامتعارف و ممنوع که علیه مناطق حفاظت شده‌ی مدیا به کار می‌برد را در شمال و شرق سوریه نیز به کار گرفته است. به همین دلیل خلق‌های جهان و سازمانهای حقوق بشری باید رئیس و مسئول این جنگ قبیح، اردوغان و سایر مسئولین را مورد بازخواست قرار دهند. اما برعکس راه را برای ارتکاب جنایات دیگر باز گذاشته و زندگی صلح آمیز و آرامش منطقه را به خطر انداخته‌اند.

   باید برای اتحاد دمکراتیک سوریه تلاش شود

   حملات یک بار دیگر نشان داد، دولت ترکیه به یکپارچگی سوریه حمله می‌کند. دولت ترکیه با اشغال این مناطق سعی دارد بر یکپارچگی سوریه تاثیر بگذارد. به همین دلیل علیه حضور سربازان سوریه می‌باشد که در نتیجه‌ی توافق میان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک و حکومت سوریه به مرزها آمده‌اند.

   باید سازمان ملل، روسیه، آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا علیه توطئه‌های دولت ترکیه موضع گیری کنند و از توافق میان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه و دولت سوریه حمایت کنند. قبل از هر چیز برای آرامش سیاسی به شیوه‌ای آشتی‌جویانه، دمکراسی و یکپارچگی سوریه، چنین واکنشی ضروری است. بدون شک لازم است خلق‌های جهان و افکار عمومی دمکراتیک در مقابل موضع دولت ترکیه علیه اتحاد دمکراتیک سوریه، واکنش نشان دهند و برای اتحاد دمکراتیک سوریه و صلح تلاش کنند.

   مبارزات علیه اشغالگری باید قدرتمند باشد

   برای توقف این جنگ آتش‌بس مهم است. باید آتش‌بس به سرآغاز پروسه‌ی پایان دادن به اشغالگری باشد. اگر اینگونه نباشد، آتش‌بس تنها برای کاهش فشارهای افکار عمومی دمکراتیک و خلق‌ها خواهد بود، همچنین برای مشروعیت بخشیدن به اشغالگری و "منطقه ی امن" خواهد بود که گفته می‌شود پیشتر در مورد آن توافق کرده‌اند.

   اگر آتش‌بس اعلام شده است، به اشغال شمال و شرق سوریه پایان دهید و نیروهای اشغالگر عقب‌نشینی کنند، آنگاه آتش‌بس به هدف خود رسیده است. به همین دلیل بسیار مهم است که افکار عمومی دمکراتیک، نیروهای سیاسی و دولتهای جهان، اتحادیه‌ی عرب، خلق‌های سوریه و خلقمان در هر چهار بخش کوردستان بر مواضع خود پافشاری کنند و به حمایت خود از مقاومت ادامه دهند. ما از همه‌ی این نیروها می‌خواهیم برای ایجاد سیستمی دمکراتیک بر اساس صلح و آشتی و امنیت در همه‌ی سوریه و به ویژه در شمال و شرق سوریه که اکنون هدف اشغالگران قرار گرفته، تلاش و مبارزه کنند.

   مقاومت شرافتمندانه‌ی خلق‌های شمال و شرق سوریه و ق.س.د سبب اعلام آتش‌بس شد. ما معتقدیم مقاومت به اشغالگری پایان می‌دهد. بر اساس شمال و شرق سوریه یکپارچگی دمکراتیک سوریه ایجاد خواهد شد. یاد شهدای قهرمان مقاومت را گرامی می‌داریم و برای مقاومتگران آرزوی پیروزی داریم."