فوزا یوسف: با پشتیانی جامعه این مرحله‌ی سخت را پشت سر می‌گذاریم

فوزا یوسف عضو رهبری پ.ی.د اعلام کرد، علیه ویروس کرونا و حملات دولت ترکیه استقامت خواهیم کرد. وی همچنین گفت، علاوه بر اقدامات لازم با همبستگی، روحیه، صبر و بردباری، فداکاری و احساس مسئولیت این مرحله‌ی سخت را پشت سر می‌گذاریم.

فوزا یوسف عضو شورای رهبری حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) به خبرگزاری فرات نیوز اعلام کرد، اداره‌ی خودمدیریتی و سازما‌ن‌ها و نهادهای بهداشتی و درمانی بر اساس توانایی خود با هر شیوه‌ای بسیج شده و به مسئولیت خود را در مقابل جامعه انجام خواهند داد.

فوزا یوسف گفت؛"جنگ و حمله ترس شیوع ویروس کرونا را بیشتر کرده است، مانع انجام اقدامات موثر خواهد شد، به همین دلیل سازمان ملل از همه‌ی طیفها درخواست نمود که جنگ را متوقف کنند، اما دولت ترکیه به این درخواست‌ها توجه نمی‌کند و گستاخی را به حدی رسانده است که منابع آب را بمباران می‌کند و آب را به روی مردم می‌بندد. می‌خواهد با جنگ و سیاست به دور از اخلاق خود ویروس کرونا را اینجا منتشر کند و منطقه را با فاجعه روبه‌رو کند. تاکنون از تبهکاران خود استفاده می‌کرد و اکنون نیز می‌خواهد از این ویروس بهره ‌گیرد".

فوزا یوسف هچنین گفت؛"موضع‌گیری نیروهای رژیم سوریه علیه حملات ترکیه بسیار ضعیف است و این واکنش‌های ضعیف نیز بویژه در حملات اخیر به تل تمر دیده شد. دولت ترکیه یک بار دیگر قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت سوریه را نقض کرده است. واکنش‌ها به این اقدامات بسیار ضعیف بوده‌اند."

در مورد اقدامات علیه ویروس کرونا گفت؛"خودمدیریتی تاکنون تصمیمات لازم را گرفته است و بسیار تلاش شده است. اگر در شمال و شرق سوریه تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا ثبت نشده است، تصادفی نیست بلکه به دلیل اقدامات موثریست که انجام شده‌اند. دستگاه‌ها و نهادهای بهداشتی ودرمانی، شهرداری‌ها، آسایش، اداره‌ی خودمدیریتی از همه‌ی توان خود استفاده کرده‌اند. بدون شک حقایقی وجود دارد که در همه‌ی سوریه مراکز سلامت و برنامه‌های بهداشتی و درمانی قربانی شده‌اند، همکاری‌های حکومت مرکزی کم و ضعیف هستند. نهادها و سازمان‌های بین‌المللی که در اینجا حضور دارند نیز همکاری‌های لازم را نمی‌کنند. اگر ما با سستی و به صورت غیرجدی با این شرایط مواجه شویم، آنگاه راه را برای شیوع کرونا باز می‌کنیم. چون از هر چهار طرفمان ویروس پخش شده است. ما باید بسیار با دقت اقدامات موثر را انجام دهیم تا مانع شیوع ویروس شویم. ما نباید به یکدیگر پشت کنیم بلکه باید حامی یکدیگر باشیم".

فوزا یوسف هچنین گفت؛"هر انسانی با اخلاق، با کرامت، دوستدار جامعه‌ی خود باشد و بخواهد به سلامت زندگی کند، باید در این اقدامات شرکت کند. باید کومون‌ها و انجمن‌ها به خوبی کارهای خود را انجام دهند. در هر روستا، محله و خانه‌ای که باشد باید از آنها پشتیبانی شود. نجات یافتن از راه جامعه ممکن است، با برابری و پشتیبانی ممکن است. با اتحاد و همبستگی، روحیه، صبر و بردباری، فداکاری و احساس مسئولیت می‌توانیم این مرحله‌ی دشوار را پشت سر بگذاریم".