مرگ کودک سرپیل ذهاوی به دلیل برق گرفتگی در کانکس

روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت یک پسربچه‌ی ده ساله در شهر زلزله‌زده‌ی سرپیل ذهاو به دلیل برق گرفتگی در کانکس جان خود را از دست داد.

علی‌رغم گذشت بیش از دو سال از زلزله‌ی سرپیل ذهاو هنور تعدادی از اهالی این منطقه در کانکس‌های اسکان موقت و چادر زندگی می‌کنند و قادر به بازسازی خانه‌های خود نیستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپیل زهاو با تایید این خبر گفت، "ظهر روز سه‌شنبه پس از اعلام خبر یک حادثه در کمپ اسکان در محوطه ستاد مدیریت بحران شهرستان با فوریت‌های پزشکی و پلیس، بلافاصله مامورین انتظامی و فوریت‌ها در محل حادثه حاضر شدند".

وی افزود: "در این حادثه یک کودک ۱۰ ساله که ساکن کانکس اسکان موقت بوده‌اند، دچار برق گرفتگی شد. متاسفانه شدت جریان برق به حدی بود که در دم مرگ کودک را رقم زد."

جسد این کودک پس از حادثه به پزشکی قانونی منتقل شده است.

رژیم ایران طی ۲ سال گذشته در راستای مناطق زلزله‌زده‌ی کرماشان با کوتاهی و بی‌توجهی، کمک موثری به زلزله زدگان نکرده و کماکان تعداد زیادی هنوز در کانکس و چادر زندگی می‌کنند.

زندگی در کانکس و چادر برای خانواده‌‌ها به خصوص کودکان بسیار دشوار بوده و بارها حوادثی همچون آتش‌سوزی، برق گرفتگی، سرمازدگی و گرما زدگی موجب مجروح شدن، بیماری و جان‌باختن این کودکان شده است.