ملازگرد: آنکه در این جنگ پیروز خواهد شد، گریلاست

یکی از فرماندهان قرارگاه مرکزی مدافع خلق، آمد ملازگرد خاطرنشان کرد، گریلا نیرومندانه در مقابل حملات ترکیه مقاومت می‌کند و گفت،"گریلا با تاکتیک و روش نوین، دولت ترکیه را شکست می‌دهد."

یکی از فرماندهان قرارگاه مرکزی مدافع خلق، آمد ملازگرد در برنامه‌ی ویژه‌ی ستیرک تی وی شد و در مورد اشغالگری ترکیه و مقاومت گریلا صحبت کرد.

ملازگرد خاطرنشان نمود که دولت ترکیه در سیاست خود در خاورمیانه موفق نبوده است و گفت،"دولت ترکیه برای آنکه خود را به عنوان یک نیروی مهم و اساسی به دولت‌های غربی و خاورمیانه نشان دهد، نیروی خود را بر جنبه‌ی نظامی متمرکز کرده است."

ملازگرد اعلام کرد، همانطور که سالها در کوردستان دخالت و حمله‌ی نظامی انجام داده است هم اکنون در دریای سفید و لیبی نیز دخالت نظامی انجام می‌دهد و گفت،"ما پیشتر هم گفتیم، دولت ترکیه به منابع زیرزمینی و منابع روی زمین کوردستان چشم طمع دارد. به همین مبنا نیز به دریای سفید و لیبی حمله می‌کند. وقتی ما اینها را می‌گفتیم، بی دلیل نبود. آنها روئیای عثمانی را به عنوان میثاق ملی معرفی کرده و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند."

ملازگرد اعلام کرد که هدف دولت ترکیه اشغال برخی مناطق است و از لحاظ سیاسی هم پ.ک.ک را بهانه نشان می‌دهد، اینگونه قصد از بین بردن دستاوردها خلق‌ها را دارد.

وی در ادامه گفت،"همان طور که می‌خواهد اشغالگری خود در باکور کوردستان را مشروع جلوه دهد در مورد لیبی و دریای سفید هم همین گونه است. اگر به تنشهایی که اخیرا در یونان و برخی مناطق دیگر ایجاد کرده است، دقت شود، دیده می‌شود که: ابتدا مبحثی را در رسانه‌ها دامن زد، نیروهایش را گسیل کرد. برای آنکه علیه آنها موضع گیری نشود تعدادی از نیروهایش را فرستاد. زمانی که از طرف مقابل واکنشی روی می‌دهد، مقداری نرمتر برخورد می‌کند، زمانی که سکوت می‌کند در واقع موضعی تندتر می‌گیرد. این تاکتیک دولت آ.ک.پ-م.ه.پ است. رژیم ترک به گمان خود در هرجایی که مستقر شد نباید کوتاه بیاید. چون وقتی جایی را اشغال می‌کند، می‌خواهد جای دیگری را نیز اشغال کند. می‌خواهد خود را در خاورمیانه به نیروی اصلی تبدیل کند."

صیانت از شهدای آزادی، وظیفه‌ی هر کوردیست

فرمانده ملازگرد به جنگ گریلا علیه اشغالگری اشاره کرد و گفت،"در دو سال گذشته در خاکورک جنگ دشواری در جریان است. دولت ترکیه می‌خواست این منطقه را کنترل کند. گریلاهای ما برای آنکه مانع پیشروی ترکیه شوند، فداکاریهای بسیاری انجام دادند. تعدادی زیادی عملیاتهای موثر انجام دادند. به دلیل فداکاریهای آنها دولت ترکیه موفق نشد. هنوز هم عملیات گریلاهای ما ادامه دارد."

ملازگرد خاطرنشان کرد که جنگ آنها علیه ترکیه در سطح بالایی ادامه دارد و گفت،"خلق ما و نیروهای دمکراتیک برای شکست دولت ترکیه می‌خواهند به جمع ما بپیوندند. کسانی که از دولت ترک می‌ترسند و نمی‌خواهند در مقابل دولت ترکیه بایستند، بهتر است در این شرایط سکوت کنند و به دولت ترکیه جسارت ندهند. چطور شد که این دولت اینگونه به مردم ظلم می‌کند؟ به ویژه اعمال خود علیه کوردها و خلق کوردستان را مانند حق خود می‌داند. ما می‌بینیم که غیر از پ.ک.ک و خلق میهن‌دوست ما هیچ کس علیه ترکیه قیام نمی‌کند و علی‌رغم این همه پ.د.ک و گریلا را متهم می‌کنند. گریلاهای پ.ک.ک حساب شخصی ندارند و فقط جانی دارند که آنرا فدا می‌کنند.

صیانت و پشتیبانی از مبارزان آزادی وظیفه‌ی هر کوردی است. گریلاهای پ.ک.ک برای آنکه توطئه‌های دشمن را خنثی کنند، با فداکاری هر آنچه از دستشان برآید، انجام می‌دهند. آنها اجازه نمی‌دهند که دولت ترکیه به آسانی در خاک کوردستان دست به اشغالگری بزند. هر انسان شرافتمند و باشرف باید در جمع گریلا قرار گرفته و از آنها صیانت کند، نباید اشغالگری قانونی شود. همه‌ی نیروهای سیاسی و نظامی در هر چهار بخش کوردستان باید بدانند که اگر پ.ک.ک تضعیف شود، دولت ترکیه به همه‌ی بخش‌های کوردستان حمله می‌کند."

گریلا پیروز خواهد شد و دولت ترکیه شکست خواهد خورد

فرمانده آمد ملازگرد یادآور شد که در درسیم، بوتان، سرحد، گور، شمزینان و چلی هر روز عملیاتهایی انجام می‌شود و نظامیان کشته می‌شوند. وی گفت،"زمانی که حتی گریلا تصویر این عملیاتها را منتشر می‌کند، آنها باز هم انکار می‌کنند. جنگ ما در باکور کوردستان است، اما دولت ترکیه چشم طمع به باشور کوردستان دارد و می‌خواهد جنگ را به آنجا بکشد. می‌خواهد جنگ را در مرز پیش ببرد و یک خط مرزی جدید درست کند و این منطقه را نیز به خاک ترکیه ملحق کند.

اگر دولت ترکیه وارد باشور کوردستان نمی‌شد جنگ به اینجا نمی‌کشید. ما هم یک جنبش کوردستانی هستیم و در هر جایی که هدف حمله قرار گیریم علیه اشغالگران می‌جنگیم. با تبلیغات دروغین نخواهند توانست گریلا را از میان بردارند. طبق نقشه‌ آنان باید گریلا را در سال ٢٠١٧ تمام می‌کردند. پ.ک.ک و گریلا در باکور- باشور کوردستان و هر جایی که لازم باشد، حضور دارد و نیرومندتر از همیشه می‌جنگد. هر چند دشمن دارای تکنولوژی مدرن و فرصت‌های زیادی است اما از لحاظ نیروهایش تحت فشار قرار گرفته است. آنکه پیروز خواهد شد بدون شک گریلاست و آنکه شکست خواهد خورد، دولت ترکیه می‌باشد.