ه.پ.گ یاد و خاطره دو شهید شرنخ را گرامیداشت

ه.پ.گ در بیانیه‌ای هویت دو گریلا‌ی شهید در حملات هواپیماهای جنگنده ارتش ترک را گرامیداشته و خاطر نشان کرد که مبارزات آنان را به پیروزی می‌رسانند.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرد.

"۱۴ نوامبر در بیانیه‌ای اعلام کرده بودیم که در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه حسنا در کوهستان جودی استان شرنخ در ٩ نوامبر/ ١٨ آبان دو تن از رفقای ما به شهادت رسیده‌اند. مشخصات رفقایی که به شهادت رسیده اند  به این شرح است:

    نام و نام خانوادگی: احمد آیاز

    کد سازمانی: سرهلدان بوتان

    محل و سال تولد: شرنخ

    نام مادر- نام پدر: شفیقه- علی

    تاریخ و محل شهادت: ۹ نوامبر ۲۰۱۹/ جودی


    نام و نام خانوادگی: کنعان ورگون

    کد سازمانی: خونریژ جزیره

    محل و سال تولد: شرنخ

    نام مادر- نام پدر: زینب- محمد فهمی

    تاریخ و محل شهادت: ۹ نوامبر ۲۰۱۹/ جودی

رفقایمان سرهلدان و خونریژ در منطقه جزیره در شرنخ  و در خانواده‌ای میهن‌دوست به دنیا آمده‌اند. در جزیره که ارزش‌های میهن‌دوستانه در آن نیرومند است بزرگ شده و سیاست‌های امحا و انکار دولت اشغالگر ترکیه بر خلق کورد را از نزدیک شاهد بودند. برای حفاظت از خلق کورد و ارزش‌هایشان به صفوف مبارزات آزادی پیوستند. از لحظه‌ای که به صفوف گریلایی پا گذاشتند به پرورش ایدئولوژی و نظامی خود همت گماشتند و با تلاش و فداکاری خود همیشه پیشاهنگ مبارزه بودند. رفقایمان با مبارزه بی‌امان علیه دشمن در منطقه جودی قهرمانانه در صفوف مقدم جنگیدند و به شهادت رسیدند.

مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم رفقا سرهلدان و خونریژ و تمام خلق میهن‌دوست کورد ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزات آنان را به پیروزی می‌رسانیم."