ه.پ.گ یاد و خاطره دو گریلای شهید را گرامی داشت

ه.پ.گ در بیانیه‌ای یاد و خاطره دو گریلا به نام‌های «قندیل برخودان» و «تیرِژ زاگرس» را که سپتامبر ٢٠١٩ در جنگ با نظامیان اشغالگر رژیم ترک به درجه شهادت رسیده‌اند گرامی داشت. یکی از گریلاهای جانباخته اهل کرماشان می‌باشد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در بیانیه‌ای کتبی اطلاعات مربوط به هویت دو گریلای شهید را منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"در بیانیه روز ١٠ سپتامبر ٢٠١٩ اعلام کرده بودیم که روز ساعت ١٧ روز ١٧ سپتامبر/ ٢۶ شهریور ارتش اشغالگر ترک در عرصه مزرا مارینوس در ارتفاعات کاتومارینوس بخش الکی از توابع استان شرنخ دست به تحرکات نظامی زد و در نتیجه درگیری دو رفیق ما به شهادت رسیدند. اطلاعات مربوط به هویت رفقای شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: مسلم محمود

   کد سازمانی: قندیل برخودان

   محل و سال تولد: کرماشان

   نام مادر – نام پدر: روشن - محمود

  تاریخ و محل شهادت: ١٨ سپتامبر ٢٠١٩/ شرنخ


   نام و نام خانوادگی: ارجان تاش

   کد سازمانی: تیرِژ زاگرس

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - عبدالله

  تاریخ و محل شهادت: ١٨ سپتامبر ٢٠١٩/ شرنخ

گریلاهای کوردستان در برابر جنگ تحمیل شده نابودی و نسل‌کشی نیروهای اشغالگر بر خلق کورد ایستادگی می‌کنند و با اراده‌ای بزرگ و روحیه‌ای فدایی در شرایطی سخت مُهر خود را بر حماسه‌های قهرمانانه حک می‌نمایند.

رفقای ما قندیل و تیرِژ از بخش‌های جداگانه کوردستان راه میلیتان‌های فدایی مبارزه آزادی کوردستان را برگزیدند، در سنین جوانی سیاست‌های نابودگرانه دشمن را بر خلقمان درک کردند و به میدان مبارزه ملحق گشتند. از اولین روز پیوستن به مبارزه با فداکاری به مسئولیت‌های انقلابی خویش عمل کردند.

رفقایمان قندیل و تیرِژ با فداکاری و صداقت خویش در تمامی میادین زبانزد رفقا بودند. رفقا قندیل و تیرِژ برای اعزام به باکور کوردستان و مبارزه در این بخش میهن پافساری کرده و تا لحظه شهادت با ایمانی نستوه به پیشاهنگان مرحله نوین مبارزه آزادیخواهی مبدل شدند.

مراتب تسلیت خویش را نخست به خانوده این دو رفیق شهید و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزه آنان را به پیروزی برسانیم."