پاسخ خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به اظهارات ولید المعلم

اداره روابط خارجه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای به اظهارات ولید المعلم، وزیر امور خارجه رژیم سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

ولید المعلم، وزیر امور خارجه رژیم سوریه در اظهاراتی که در ٧۵مین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ایراد کرده بود نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) و اداره خودمدیریتی دمکراتیک را دشمن تمامیت ارضی سوریه، ملت سوریه و تاراج منابع آن متهم کرد.

اداره روابط خارجه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در پاسخ به ادعاهای ولید المعلم بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه آمده است:

"در تلاش برای فرار از واقعیت کنونی سوریه و تحولاتی که در سوریه روی داده‌اند، همچنین با اصرار و ابرام بر ذهنیتی که سوریه را به چنین وضعیتی سوق داده است و با چشم‌پوشی از جرائم رژیم ترکیه و مزدورانش در خاک سوریه که تمامیت سوریه را مورد تهدید جدی قرار داده‌اند، هر بار یکی از دست‌اندرکاران رژیم سوریه با حضور بر صحنه چنان در مورد وضعیت شمال و شرق سوریه سخن می‌گویند که غیرمنطقی، پرهیز از مسئولیت‌‌پذیری و انکار واقعیت‌ در آن موج می‌زند. واقعیت این است که رژیم سوریه با این لحن وهم‌آلود در تلاش است آنرا به زمینه‌هایی مرتبط کند که هیچ ارتباطی با همدیگر ندارند.

پس از هزاران مفقود و قربانی، ویرانی کامل بسیاری از مناطق سوریه، گسترش هرج و مرج و شکل گرفتن گروه‌های تروریستی در سوریه، همچنین وضعیت انزوا، تحریم‌ها و وضعیت نامناسب زندگی مردم سوریه، مسئولان رژیم بجای کاستن از بار مشکلات خلق سوریه در هر فرصتی با ظاهر شدن در روی صحنه با لحنی بدور از واقعیت سخن می‌گویند و هر فرد سوری را قانع می‌کنند که رژیم درصدد است هر چیزی را به صفر مبدل کند.

اداره روابط خارجه خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در ادامه بیانیه به اظهارات ولید المعلم واکنش نشان داده و می‌افزاید هدف ولید المعلم ایجاد تفرقه در افکار عمومی و کتمان واقعیت‌هاست. در ادامه بیانیه آمده است:"[ولید المعلم] درصدد است به پنهان‌کاری در مورد اعمال رژیم سوریه علیه خلق سوریه ادامه دهد و به هرج و مرج در مناطق آزاد شده از چنگ تبهکاران داعش دامن زند."

اداره روابط خارجی خاطرنشان کرده است که پروژه خودمدیریتی پروژه‌ای ملی است و هیچ آسیبی به اتحاد سوریه نمی‌رساند، برعکس آنچه که سوریه را به سوی تجزیه سوق می‌دهد اظهارات خود ولید المعلم می‌باشد.

بیانیه به سخنان ولید المعلم در مورد رویدادهای دیرالزور پرداخته و می‌افزاید:"او در تلاش است تا نقش رژیم سوریه در ایجاد ناامنی و ضربه زدن به اتحاد میان طیف‌های منطقه را پنهان کند‌. خودمدیریتی مدارکی در دست دارد که نقش رژیم سوریه در ناآرامی‌های دیرالزور را اثبات می‌کند. زمانی که داعش منابع طبیعی کشور را غارت کرده و به رژیم ترکیه می‌فروخت رژیم سوریه به هیچ عنوانی آنرا به مجامع جهانی نکشیده و زبان به گلایه نگشود! نفتی که از منطقه استخراج می‌گردد صرف خدمت به خلق‌های ساکن در منطقه می‌شود، در شرایطی که هیچ نیرویی به ساکنان این بخش سوریه کمک نمی‌کند."

اداره روابط خارجه خودمدیریتی دمکراتیک اظهارات ولید المعلم را «بی‌اساس» خوانده و افزود:"با این ذهنیت ممکن نیست که در سوریه به راه حلی رسید. سخنرانی در مجامع بین‌المللی باید به فرصتی برای منافع خلق‌های سوریه، اخراج اشغالگران و محاکمه مجرمان قتل‌عام خلق‌ سوریه مبدل شود. لازم است برای گفتگوی ملی سوریه و حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه ٢٢۵۴ تلاش نموده و از لحنی که بجز ویرانی چیزی برای سوریه به همراه نداشته است پرهیز کرد."