پلتفرم هورام: حکومت اقلیم کوردستان ٣٠ سال است برخلاف مطالبات خلق عمل می‌کند

پلتفرم هورام در بیانیه‌ای ضمن انتقاد شدید از حکومت فدرال باشور کوردستان آحاد جامعه را فراخوانده است تا برای بازگرداندن ارزش و شوکت انسانی برای جامعه کورد گذار از این حکومت را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند.

شورای مدیریتی پلتفرم هورام حکومت جنوب کوردستان را به کارشکنی در پاسخگویی به مطالبات خلق در این بخش کوردستان متهم کرده و می‌افزاید:"حکومت همیشه از مسئله اقتصادی به عنوان اهرم فشار علیه خلق استفاده کرده است."

در بیانیه پلتفرم هورام آمده است:"حکومت جنوب کوردستان از سال ١٩٩١ تا ٢٠٢٠ میلیاردها دلار از ثروت عمومی را به جیب زده است، اما به دلیل فساد اداری و اقتصادی هنوز از تأمین نیازهای اولیه خلق همچون آب، برق، بهداشت و خدمات عاجز است. بدتر از همه اینکه حاکمان باشور حزب را برتر از تمام ارزشهای اجتماعی، مدیریت جامعه و حتی کرامت انسان کورد می‌دانند. به همین سبب روزانه با بحران‌های تازه‌ای روبرو شده و عرصه زندگی بر خلق تنگتر می‌گردد."

پلتفرم هورام حکومت باشور کوردستان را متهم کرده است که از مسئله اقتصادی به عنوان اهرم فشار بر خلق کورد استفاده می‌کند. پلتفرم در این مورد می‌گوید:"آنچه نباید خلقمان فراموش کنند این است که حکومت مسئله اقتصاد را به عنوان ابزاری برای رویارویی با خلق استفاده می‌کند. برای آنکه خواسته‌های دیگر جامعه را به محاق فراموشی سوق دهند حاکمیت باشور کوردستان به رغم غصب اقتصاد جامعه، با ارزش‌های اجتماعی نیز به دشمنی برخواسته است. زشت‌ترین رفتار این حاکمیت این است که تنها برای ماندگاری خویش به خوش‌خدمتی برای اشغالگران کوردستان روی آورده و در چهارچوب دشمنی با نیروهای انقلابی کوردستانی بخش‌های وسیعی از خاک باشور کوردستان را به اشغالگران کوردستان واگذار کرده است."

پلتفرم هورام اعلام کرده است:"بنابر تحقیقات به عمل آمده، حکومت جنوب کوردستان بیش از ٢١٠ میلیارد دلار از ثروت عمومی را برای منافع خانوادگی و حزبی حاکمان به هدر داده‌ است. این در حالیست که نخست‌وزیر اقلیم جنوب کوردستان اکنون داعیه ٢٧ میلیارد دلار بدهی حکومت است، این ادعا بدور از واقعیت است و هدف از طرح آن ایجاد هراس در میان جامعه و بی‌اراده کردن جامعه است.

تجربه حاکمیت باشور نشان داد که چنین حکومتی نه تنها به منافع خلق خدمتی نمی‌کند بلکه جامعه کورد را تجزیه و فقیرتر از همیشه کرده است و به اسب تروای نظامیان اشغالگر برای بخش‌های دیگر کوردستان نیز مبدل شده است. تغییر این شیوه حکومت و اخراج نیروهای اشغالگر باید خواست اولیه احاد خلقمان در باشور باشد، تنها راه رهایی از این وضعیت تأسیس سیستمی دمکراتیک، متعهد به ارزش‌های والای خلق و میهن است."

پلتفرم هوارم سپس افزوده است:"به عنوان پلتفرم هورام بر این عقیده‌ایم که حکومت اقلیم باشور بیش از ٣٠ سال است که بر خلاف خواسته‌های خلق کورد عمل می‌کند و با تداوم سیاست ضد دمکراتیک همچنان به این روند ادامه می‌دهد. ما به عنوان خلق هورامی در باشور به رغم تمامی بحران‌ها و مسائل اجتماعی، اقتصادی و مختص به جامعه‌‌ی خود بیش از این سیاست‌های خانوادگی و حزبی که زبانمان را به سوی نابودی سوق می‌دهد نمی‌پذیریم و در این راستا باید گام‌های جدی برداریم."

پلتفرم هورام در پایان بیانیه با اشاره به اینکه تا زمانی که این حاکمیت زمام امور را در دست داشته باشد بحرانهای اقتصادی، اجتماعی، هویتی، مسئله همبستگی ملی و مسئله زنان کورد با چالش‌های بزرگتری روبرو خواهد شد از عموم خلق می‌خواهد که تغییر سیستم را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند و اینگونه شأن و ارزش انسانی را برای فرد و جامعه کورد بازگردانند.