پژاک اعدام مصطفی سلیمی را محکوم کرد

مجلس حیات آزاد کوردستان پژاک، اعدام هموطن مصطفی سلیمی را محکوم کرد و آنرا جنایتی ملی و انسانی نامید.

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان پژاک با انتشار بیانیه‌ای کتبی اعدام هموطن کورد مصطفی سلیمی توسط جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد و اعلام نمود: این اقدام هم از لحاظ انسانی هم از لحاظ ملی جنایتی بزرگ و نابخشودنی است، جرمی کوچک و عادی نیست. هم به عنوان انسان و هم به عنوان کورد نمی‌توان این جنایت را پذیرفت.

متن بیانیه‌ی پژاک به شرح زیر است:

"حکم اعدام در کل و بویژه اعدام مصطفی سلیمی هم‌وطن اهل سقز که در روز ۲۲ فروردین توسط دولت  اشغالگر ایران انجام شد را به شدت محکوم می‌کنیم. همزمان به خانواده، دوستان و بستگان وی تسلیت می‌گوییم. هم‌وطن مصطفی سلیمی به هر دلیلی که در زندان رژیم اسلامی ایران بوده باشد، اعدام وی یک بار دیگر روی غیر انسانی و ضد کورد دولت اشغالگر ایران را نشان می‌دهد.

رژیم اسلامی ایران خود سرچشمه‌ی جنایات ضد بشری و اجتماعی است. همزمان یک رژیم اشغالگر و غاصب کوردستان است. علاوه بر این عمل قبیح دولت ایران، مسئله‌ی اعدام این هم‌وطن در شرایطی دلخراش انجام شد، آن هم پس از آنکه از زندان سقز برای حفظ جانش فرار کرد، به نظر می‌رسد توسط کسانی در آسایش پینجوین حکومت اقلیم کوردستان، به شیوه‌ای غیر انسانی با وی برخورد شده است.

از آغاز این رخداد دلخراش تاکنون ما به عنوان حزب حیات آزاد کوردستان ناظر مسئله بوده‌ایم و منتظر اعلام و روشنگری بوده‌ایم. هرچند مسئله‌ی اعدام چیزی نیست که برای محکوم کردنش منتظر چیزی ماند، اما برای بخش دوم مسئله یعنی مسئله‌ی تحویل وی نیاز به اطلاعات بیشتر بود.

هرچند پیشتر نیز در تاریخ کورد چنین رخدادهایی زیاد بوده است و همیشه نیز محکوم شده‌اند و مانند لکه‌ی سیاه خیانت به آن نگریسته شده است، اما زمانی که باز هم تکرار می‌شود، همه‌ی آن زخم‌های پیشین هم باز سر باز می‌کنند. این اقدام هم از لحاظ انسانی و هم از لحاظ ملی جنایت محسوب می‌شود و جرمی ساده و کوچک نیست و هم به عنوان انسان و هم به عنوان کورد نمی‌توان آنرا پذیرفت. به همین دلیل از طرف‌های مرتبط درخواست مشخص کردن و آشکار نمودن واقعیات را داریم و واکنش گسترده‌ی خلقمان در این رخداد نشان داد که دیگر همکاری با اشغالگران مانند پیشتر قبول نمی‌شود و هر کس و طیفی باید اعمال خود را دوباره بررسی کند.

در پایان یک بار دیگر علاوه بر محکوم کردن سیاست اعدام دولت اشغالگر ایران و همچنین همکاری با اشغالگران و تحویل یک کورد به دولت اشغالگر از طرف هر فرد، گروه و یا طیف با نام کورد، هم زمان از حساسیت و واکنش خلقمان به ویژه در روژهلات کوردستان در مقابل اشغالگران و سیاست اشغالگری قدردانی می‌کنیم."