پیام مادران آشتی به امرالی: باید با اوجالان دیدار صورت گیرد

شورای مادران آشتی اعلام نمود که آتش‌سوزی روی داده در امرالی موجبات نگرانی شدید آنها را فراهم ساخته و خواهان ملاقات سریع وکلا با رهبر آپو شدند.

شورای مادران آشتی استانبول در دفتر خود در منطقه فاتح استانبول به منظور توجه به آتش سوزی روی داده در جزیره امرالی و اطمینان از سلامت و وضعیت رهبر آپو، نشستی خبری برگزار کردند. بسیاری از مادران عضو این نهاد مدنی در این نشست حضور یافتند. پریخان آک‌بولوت به نمایندگی از مادران آشتی سخن گفته و نگرانیهای مادران آشتی را در این زمینه ابراز کرد.

آک‌بولوت در این رابظه اظهار داشت که بعد از آتش سوزی روی داده در امرالی، اطلاعات دقیق و شفافی در اختیار آنها قرار نگرفته و نگرانی‌های آن‌ها در این رابطه افزایش یافته است. آقای اوجالان شخصیت ساده‌ای نیست. خصوصا برای خلق کورد شخصیتی بسیار مهم است. به منظور پایان یافتن نگرانی‌های ما باید سریعا امکان ملاقات با وی فراهم شود. نهادهای مسئول باید در این رابطه سریعا خبررسانی نمایند.

دروغگویی رسانه‌ها

تا زمانیکه اطلاعات دقیقی نسبت به وضعیت اوجالان منتشر نشود، ملت کورد نباید در خانه‌هایشان بمانند. از تمامی آحاد خلق کورد می‌خواهیم که بپا خیزند. تا زمانیکه نسبت به وضعیت اوجالان پاسخی مثبت دریافت نشود، باید مصرانه خواهان پاسخگویی مقامات باشیم. باید امکان حضور وکلا در امرالی و دیدار با وی مهیا شده و به ملت کورد پاسخی داده شود.