کنگره‌ی ملی کوردستان یاد ۳ شهید مدافع محیط زیست پاوه را گرامی داشت

کمیسیون محیط زیست کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک اعلام کرد، " سیاست زمین سوخته و از بین بردن محیط زیست و طبیعت کوردستان توسط رژیم ایران را به شدت محکوم می‌کنیم."

کمیسیون محیط زیست کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک در گرامیداشت یاد ۳ فعال محیط زیست شهید پاوه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران به صورت عمدی جنگل‌های روژهلات کوردستان را به آتش می‌کشد، ما سیاست سوزاندن خاک کوردستان توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنیم.

همچنین آمده است، "خلقمان در مقابل این سیاست رژیم روز به روز حفاظت از محیط زیست در کوردستان را افزایش داده و جای تاسف است که در نتیجه‌ی آن خسارات جانی و زیست محیطی بسیاری بوجود می‌آید".

در ادامه آمده است؛"از همه‌ی فعالین مدنی و بویژه از فعالین محیط زیست درخواست می‌کنیم که با اتحاد و همبستگی و هم‌صدایی بیشتر از شهدای محیط زیست صیانت کنند. آنها فرزندان قهرمان خلقمان و سنبل مبارزات جنبش آزادیخواهی کوردستان هستند".

متن بیانیه‌ی ک.ن.ک:

"درود به روح شهدای محیط زیست کوردستان

روز یکشنبه تاریح ۲۸/۶/۲۰۲۰ در شهر پاوه روژهلات کوردستان، سه جوان فعال و شناخته شده‌ی محیط زیست با نام‌های یاسین کریمی، مختار خندانی و بلال امینی در زمان اطفای حریق جان خود را از دست دادند و به کاروان شهدای سبز پیوستند. کاروانی که در چند سال گذشته در مناطق مختلف روژهلات کوردستان و در قبال حفاظت از محیط زیست جان خود را فدای خاک مقدس کوردستان کردند.

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی ایران، با نقشه و برنامه و پیاده نمودن سیاست پلید خاک سوخته کوهستان‌ها و جنگل‌ها و خاک کوردستان را به آتش می‌کشد. در گزارش‌های فعالان محیط زیست همه‌ی اطلاعات و جستجوها و فاکتورها حقیقت این سیاست پلید رژیم ایران را نشان می‌دهد. خلقمان در مقابل این سیاست رژیم روز به روز اقدامات در جهت حفاظت از محیط زیست کوردستات را قدرتمندتر و بیشتر می‌کند و جای تاسف است که در این راه قربانی جانی و خسارات محیط زیستی بسیاری داده است.

کمیسیون محیط زیست کنگره‌ی ملی کوردستان ک.ن.ک، سیاست زمین سوخته و تخریب محیط زیست و نابودی طبیعت کوردستان توسط رژیم ایران را به شدت محکوم می‌کند. هم زمان از همه‌ی فعالان مدنی و به ویژح فعالان محیط زیست می‌خواهد که با اتحاد و همبستگی و هم‌صدایی بیشتر از شهدای سبز صیانت به عمل آورند. آنان فرزندان قهرمان خلقمان و سنبل مبارزات جنبش آزادیخواه کوردستان هستند.

کنگره‌ی ملی کوردستان، به خلقمان و خانواده و رفقای این سه شهید تسلیت می‌گوید. سلام و درود به جان پاکشان."