بی‌حیایی تا این حد سابقه ندارد! | یادداشت

پهپادهای بدون سرنشین رژیم فاشیست ترکیه در حمله به منطقه کلاشین در کوهستان‌های برادوست بخش سیدکان دو افسر مرزبانی عراق را کشتند و یک غیرنظامی را زخمی کردند.

رئیس جمهوری عراق، وزارت دفاع این کشور، احزاب و جریان‌های شیعیان جنوب عراق با صدور بیانیه‌های حملات ارتش ترک به خاک عراق و هدف قرار دادن شهروندان این کشور را محکوم کردند و خواستار توقف فوری حملات شدند.

پ.د.ک بی‌حیاست

وزارت داخله اقلیم کوردستان -که از سوی حزب دمکرات کوردستان عراق (پ.د.ک) غصب شده است- در بیانیه‌ای نه تنها کشته شدن دو افسر مرزبانی عراق از سوی دولت ترکیه را محکوم نمی‌کند بلکه به شیوه‌ای بی‌شرمانه یکبار دیگر دشمنی خود را با ملت کورد آشکار کرده است. وزارت داخله اقلیم تحت سلطه پ.د.ک با نشخوار کردن سخنان دیکتاتور ترکیه، طیب اردوغان، خواستار خروج کوردها از کوردستان شده است. بدیهی است با آغاز مرحله تازه حملات همه‌جانبه کوردکشی دولت ترکیه از ژوئیه ٢٠١۵، پ.د.ک به شیوه‌ای آشکار در کنار ارتش ترکیه و میت قرار گرفته و آگاهانه در ریختن خون کوردها، آوارگی خلق کورد و اشغال کوردستان توسط نوادگان مغول‌ها شریک شده است. پ.د.ک ٩ روز پیش- روز سوم آگوست- در ۶مین سالروز قتلعام شنگال از سوی داعش به جای عذرخواهی از قربانیان و خلق ستمدیده این منطقه، در کمال بی‌حیایی از ایزدی‌های شنگال که به دفاع از خاک و شرف خود می‌پردازند خواسته بود شنگال را ترک کنند.

نه، تاریخ به روال گذشته تکرار نمی‌شود. پ.د.ک ۴٠ سال پیش با همکاری بسیجی‌های جمهوری اسلامی به کوردکشی در روژهلات کوردستان پرداخت و تا سال ١٩٩١ (شش سال پس از قتلعام کوردهای موکریان) همچنان بر سر سفره خلق کورد در روژهلات کوردستان گوشت کوردها را خورد و خون این خلق را با همدستی جمهوری اسلامی در شیشه کرد.

حزب دمکرات کوردستان عراق (پ،د.ک) که از سوی خانواده بارزانی و همدستانشان به یک کارتل اقتصادی منطقه‌ای برای غارت کوردستان و تحمیل تاجرمنشی و مزدوریگری بر خلق کورد مبدل شده است در پنج‌ سال گذشته بدون وقفه دریده‌تر از ارتش فاشیست ترک پاچه‌ی نیروهای آزادیخواه کوردستان (در باکور، روژهلات، روژاوا و باشور) را به دندان می‌گیرد.

بیانیه وزارت داخله اقلیم کوردستان آشکار کرد که گروه مافیایی حاکم در هولیر نه تنها حیایی در چنته ندارند بلکه لکه ننگ تاریخ کوردستان را مدالی بر شانه‌ی خود می‌پندارد.