تصویر

مشخصات ۲ گریلای شهید اعلام شد

ه‌پ‌گ با اعلام مشخصات دو گریلایی که در اثر حادثه در منطقه زاپ به شهادت رسیدند، گفت: «رفقای ما ژیاندا و بَرفین با معیارهای انقلابی خود در زندگی توانستند به مبارزان پ‌ک‌ک-پاژک تبدیل شوند که همه رفقای‌شان آنها را الگو قرار می‌دهند.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص ۲ گریلا که در رودخانه زاپ به شهادت رسیدند، بیان کرد:

«رفقای ما ژیاندا و برفین از مبارزان ارزنده مبارزات آزادی زنان در ۷ آوریل ۲۰۲۴ هنگام تلاش برای عبور از رودخانه زاپ در منطقه زاپ در یک حادثه ناگوار به شهادت رسیدند.

رفقای ما ژیاندا و برفین که تحت رهبری حزب ما پ‌ک‌ک-پاژک در مبارزات آزادی شرکت داشتند و هدفشان آزادی همه زنان و جامعه به ویژه خودشان بود، به این معنا صاحب یک زندگی بی‌وقفه و معنادار شدند. رفقای ما که از روز اول حضور در مبارزه می‌خواستند هر لحظه را به لحظه آزادی تبدیل کنند با تلاشی که کردند توانستند به اهداف خود برسند. رفقای ما ژیاندا و برفین که به اجتماعی بودن آزادی معتقد بودند، برای از بین بردن وضعیت برده‌داری تحمیل شده بر مردم ما، از مقاومت فداکارانه دریغ نکردند. رفقای ما ژیاندا و برفین که در هر عرصه‌ای که بودند با تبدیل نمودن رهنمودهای آزادی زن رهبر آپو به مانیفست زندگی، سازنده زندگی آزاد شدند، با معیارهای انقلابی خود در زندگی توانستند به مبارزان پ‌ک‌ک و پاژک تبدیل شوند که همه رفقایشان آنها را الگو قرار می‌دهند.

بر این اساس ما بار دیگر بر عهد خود برای پیروزی در مبارزات آزادی که رفقای‌مان ژیاندا و برفین به ما تحویل دادند تاکید می‌کنیم و به همه مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه خانواده‌های ارزشمندشان تسلیت می‌گوییم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: ژیاندا لاشَر

نام و نام خانوادگی: فاطمه کایناک

محل تولد: جولَمرگ

نام مادر - پدر: رمزیه-عبدالخالق

تاریخ و محل شهادت: ۷ آوریل ۲۰۲۴/ زاپ

**** ****

**** ****

**** ****

**** ****

****** ******

نام سازمانی: برفین زیلان

نام و نام خانوادگی: ریما عبدالله

محل تولد: عفرین

نام مادر - پدر: حمیده- محمد

تاریخ و محل شهادت: ۷ آوریل ۲۰۲۴/ زاپ»

****** ******