تصویر

مشارکت دسته‌جمعی توده خلق در مراسم ترحیم شهید دِژوار قامشلو‌: ما از مقاومت صیانت خواهیم کرد

صدها نفر در مراسم ترحیم شهید دژوار قامشلو شرکت کردند. در این مراسم، پیام ‌«ما از مقاومت شهدا صیانت خواهیم کرد» داده شد.

مراسم ترحیم شهدا

برای عضو مدیریت شهر قامشلو در نیروهای امنیت داخلی، دژوار ‌‌‌‌‌(متین دینجه) که در روز ۳ سپتامبر ۲۰۲۴ براثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسید و پیکرش دیروز در آرامگاه شهید دلیل ساروخان به خاک سپرده شد، مراسم ترحیم برگزار شد.

صدها نفر از اهالی قامشلو که در میان آنان مدیران و اعضای نهادها و سازمان‌های خودمدیریتی دمکراتیک، نیروهای امنیت داخلی و مجلس خانواده‌های شهدا نیز حضور داشتند، در مراسم ترحیم شهید دژوار که در محله جودی برگزار شد،‌ مشارکت کردند.

خیمه تسلیت این مراسم، با تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تصاویر شهید دژوار قامشلو آراسته شده بود و شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» سرداده شد.

در این مراسم ترحیم،‌ پس از انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا، عضو مجلس خانواده‌های شهدا، مهی‌الدین حسین سخنرانی کرد و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت.

حسین اعلام کرد که هرگز در مقابل جاسوس‌های دولت اشغالگر ترکیه، مبارزه‌شان  ضعیف نمی‌شود و گفت‌: ‌«نیروی ما، شهدای ما هستند،‌ به همین خاطر هیچکس نمی‌تواند اراده ما را تضعیف کند. ما مبارزه خود در مقابل جاسوسان دولت ترکیه را قویتر می‌کنیم. ما باید از دستاوردهای شهدا حفاظت کرده و از مقاومت صیانت کنیم.‌»

به مقاومت زاپ درود فرستاده شد

ریاست مشترک هیئت داخلی کانتون جزیره، حسن شِرو نیز در این مراسم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«نیروی ما،‌ اندیشه و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان و شهدایمان است. خلقی که نیروی خود را از مقاومت زاپ دریافت می‌کند،‌ هرگز شکست نمی‌خورد. ما تا به آخرین لحظه به مبارزه ادامه می‌دهیم.‌»

یکی از فرماندهان شورای نظامی قامشلو، نظیر صوفی نیز گفت‌: ‌«ما هراندازه درباره ارزش شهدای خود حرف بزنیم نیز نمی‌توانیم به تمامی آن را بازگو کنیم. گرانبها ترین چیز شهدا،‌ روح آنان بود، که آن را هم برای خلق و دفاع از خاکشان فدا کردند. باید ما هم از مقاومت شهدا صیانت کنیم و خون شهدایمان را بر زمین نگذاریم.‌»

این مراسم ترحیم با سردادن شعار ‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.