در نانتس و دراگویگنان،‌ دولت ترکیه و فشارهای علیه مطبوعات محکوم شد

در شهرهای نانتس و دراگویگنان فرانسه حملات اشغالگری دولت ترکیه و سیاست‌های جرم انگارانه در اروپا برعلیه کوردها، محکوم شدند.

اعتراض به حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

در شهرهای نانتس دراگویگنان فرانسه با پیشاهنگی خلق کورد، دوستان‌شان و جنبش جوان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش) برای محکوم کردن حملات اشغالگرانه و حملات علیه سازمان‌های مطبوعاتی کوردها، مدیاهابر تی‌وی ‌(MEDYA HABER TV)‌ و استرک تی‌وی ‌(Stêrk TV)، راهپیمایی و تجمعات اعتراضی صورت گرفت. 

جوانان در این راهپیمایی و تظاهرات اعلام کردند که آنان حملات اشغالگرانه را به هیچ وجه قبول نمی‌کنند و بی‌وقفه شعارهای ‌«فاشیست اردوغان» و ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا» را سر می‌دادند. پس از راهپیمایی یک تجمع شکل گرفت. 

تجمع با یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد. ریاست مشترک مرکز جامعه کورد دمکراتیک در دراگویگنان، حملات آغاز شده علیه منطقه متینا و حملاتی که در بلژیک که برعلیه نهادهای مطبوعاتی کوردی یعنی مدیا هابر تی‌وی و استرک تی‌وی صورت گرفت را محکوم کردند. 

روسای مشترک چنین بیان داشتند‌: ‌«ما این حملات را به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم. همیشه همراه با گریلاهای آزادی‌بخش خواهیم بود. خلق کورد همیشه از دستاوردهای خویش دفاع کرده و حملات دولت‌های بلژیک و فرانسه که با دولت ترکیه همکاری می‌کنند را خنثی خواهند کرد.‌» 

در شهر نانتس فرانسه نیز فشارهای علیه مطبوعات و رسانه آزاد در اروپا و ترکیه و باکور کوردستان طی یک کنش اعتراضی، محکوم شدند.