ه‌پ‌گ: ۱ سرگرد و ۳ سرباز در خاکورک مجازات شدند

ه‌پ‌گ اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای گریلایی در ۲ سپتامبر در خاکورک، سرگرد عثمان آیان و ۳ سرباز دیگر مجازات شدند. دولت اشغالگر ترکیه مدعی شد که سرگرد بر اثر سکته قلبی فوت کرده است.

بیانیه ه‌پ‌گ

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) جزئیات زیر را در مورد عملیات‌های گریلا و حملات اشغالی به اشتراک گذاشت:

«منطقه گَوَر؛

در ۲ سپتامبر، در ساعت ۰۱:۳۰، یک سیستم دوربین نظارتی و انرژی خورشیدی که توسط اشغالگران در منطقه بین روستای کولا و روستای تیسه در شمزینان قرار داده شده بود، منهدم شد. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

منطقه خاکورک؛

در ۲ سپتامبر ساعت ۱۲:۵۰ اشغالگران در تپه شهید هیمن با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات با دقت انجام شده تا جایی که نیروهای ما تایید کردند ۴ اشغالگران از جمله سربازان عالی رتبه مجازات و ۲ اشغالگر مجروح شدند. ارتش اشغالگر ترکیه اعلام کرد که سرگرد پیاده عثمان آیان که به طور مشخص در نتیجه این عملیات مجازات شده بود بر اثر سکته قلبی درگذشت. اما این اشغالگر، سرگرد پیاده عثمان آیان و ۳ اشغالگر همراه وی در عملیاتی که توسط نیروهای ما انجام شد مجازات شدند و ۲ اشغالگر مجروح شدند.

منطقه متینا؛

روز ۵ سپتامبر در ساعت ۱۳:۲۰ اشغالگرانی که می‌خواستند در منطقه مقاومت سره متینا مستقر شوند، با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. پس از این عملیات که از سوی نیروهای یژا استار ما انجام شد، حرکت اشغالگران متوقف شد.

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

روز ۴ سپتامبر در ساعت ۰۹:۳۰، اشغالگرانی که می‌خواستند به سمت تونل‌های جنگی در منطقه مقاومت تپه جودی پیشروی کنند، با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. پس از این عملیات، تحرک اشغالگران متوقف شد و اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در ۵ سپتامبر در ساعت‌های ۱۰:۰۰، ۱۶:۰۰ و ۱۸:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ۵ سپتامبر ساعت ۱۸:۳۰ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

روز ۴ سپتامبر در ساعت ۰۷:۰۰ ، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

روز ۴ سپتامبر ساعت ۲۲:۰۰ نیروهای یژا استار ما علیه هلیکوپتر سکورسکی در منطقه مقاومت تپه آمدیه وارد عمل شدند.

روز ۵ سپتامبر در ساعت ۰۳:۳۰، اشغالگرانی که سعی در موضع‌گیری در منطقه مقاومت تپه آمدیه داشتند با سلاح‌های خودکار متوسط مورد ​​مداخله قرار گرفتند. پس از مداخله نیروهای ما، حرکت اشغالگران متوقف شد.

روز ۵ سپتامبر از ساعت ۰۶:۰۰ تا ۱۱:۰۰، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه ۶ بار با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

روز ۴ سپتامبر، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم دو بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

روز ۵ سپتامبر، تونل‌های جنگی ما در منطقه مقاومت تپه آمدیه دو بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

روزهای ۳، ۴، ۵ و ۶ سپتامبر، مناطق لولان، تپه روسته، شهید شریف در خاکورک ۸ بار؛ منطقه دشتا کافیا در گاره ۳ بار؛ منطقه مقاومت سره متینا واقع در متینا ۱ بار؛ منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار؛ مناطق مِرانه، تپه سیسَر و سِداره در گاره ۵ بار؛ در مجموع ۲۰ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در روزهای ۳ و ۵ سپتامبر منطقه مقاومت سره متینا ۷ بار توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.»