رئیس سابق سی‌پی‌تی: برای عبدالله اوجالان باید تلاش کرد

رئیس سابق سی‌پی‌تی مائورو پالما با توجه به شرایط انزوای شدید تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، از نهادهای اروپایی خواست تا وضعیت او را در دستور کار خود قرار داده و بلافاصله این موضوع را کنترل کنند.

نامه به سی‌پی‌تی

بی تفاوتی کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) در برابر انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، موجب نارضایتی رئیس سابق همان نهاد، مائورو پالما شد.

پالما نامه‌ای به سی‌پی‌تی ارسال کرد و از نهادهای نظارتی اروپایی خواست که راهی برای اجرای استانداردهایی که برای همه و همچنین رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید اعمال شود، بیابند و به امرالی بروند.

پالما در این نامه اعلام کرده است که مجازات حبس ابد همراه با انزوایی که بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌شود به انسانیت احترام نمی‌گذارد و این نظر مطابق با تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا نیست. پالما اظهار داشت که سی‌پی‌تی معیاری را تائید می‌کند که هر مجازاتی باید همراه با فرصتی برای برگشت مجدد به جامعه باشد و در نامه خود بر محکومیت انزوا تمرکز کرده است.

پالما با یادآوری اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در جزیره امرالی در انزوای شدید قرار دارد گفت: «استانداردهای این قاره برای همه اعمال می‌شود و شامل عبدالله اوجالان نیز می‌شود. موسسات نظارتی در اروپا باید وضعیت اوجالان را بلافاصله و مستقیما بررسی کنند.»

مائورو پالما بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ ریاست سی‌پی‌تی را بر عهده داشت و به هیئت‌هایی که از امرالی بازدید کردند پیوست.

پالما در حال حاضر رئیس مرکز زندان‌های اروپایی دانشگاه تری در رم است. مائورو پالما همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه مطالعات فلسفی ایتالیا است.