سازمان زنان برای سالگرد نسل‌کشی ایزدیان با حزب منطقه در روسیه دیدار کردند

یک گروه از زنان کورد به مناسبت فرارسیدن سالگرد نسل‌کشی ایزدیان در شنگال، با حزب منطقه در روسیه دیدار کرده و فراخوان هشیاری دادند.

به مناسبت فرارسیدن ۱۰مین سالگرد نسل‌کشی ایزدیان که روز ۳ اوت ۲۰۱۴ از سوی تبهکاران داعش انجام شد، در سراسر جهان کنش‌های متفاوتی انجام می‌شود. در روز ۲۳ جولای یک گروه از زنان کورد، برای اینکه توجه‌ها را به ایزدی‌های شنگال معطوف کنند و اعتراضات خود را نشان بدهند، از حزب منطقه دیدار کردند. 

با رئیس ت‌ج‌ک‌ن، ژولییتا آرام، نماینده سازمان‌ اجتماعی ایزدخان، اِکا کولیخان و عضو ت‌س‌ن‌ژ‌ک-ی، گلهارا حسن، رئیس بخش سوسیال-دمکرات حزب روسیه، عادل، دیدار صورت گرفت. 

در دیدارهای انجام شده، ژولییتا آرام وضعیت موجود و تاریخ نسل‌کشی ایزدیان شنگال را بازگو کرد. ژولییتا آرام گفت‌: ‌«حول ایدئولوژی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، حیات برابر با زنان آزاد ایجاد می‌شود. در تاریخ کسانیکه متوجه بیشترین درد و آلام بودند زنان هستند. لازم است، برای ایجاد یک حیات آزاد و بدون جنگ، هر زن خود را مسئول ببیند. ما امیدواریم که شما هم به عنوان نماینده سازمان‌های زنان، کمک‌کار باشید.‌» 

در پایان این دیدارها برای اعضای مشارکت کننده مشخص شدند. اولگا نیکولایونا بیان کرد که مقاومت زنان کورد شرافتمند ارزیابی می‌شود و برای ایجاد آینده‌ای بدون جنگ، لازم است زنان همیشه گردهم آمده و از هم پشتیبانی کنند‌.‌»