برای زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین در شهر کلن،‌ مراسم یادبود برگزار خواهد شد

برای زنان کورد روزنامه‌نگار،‌ گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در روز ۲۳ اوت براثر حمله پهپادی دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند، یک مراسم یادبود در روز ۸ سپتامبر در Bergisch Gladbach شهر کلن برگزار خواهد شد.

دولت اشغالگر ترکیه در روز ۲۳ اوت در منطقه سیدصادق سلیمانیه با پهپادهای مسلح به خودروی روزنامه‌نگاران کورد حمله کرد و براثر این حمله، زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین را به قتل رساندند. به پیشاهنگی اتحادیه زنان روزنامه‌نگار کوردستان ‌(روژن)، ابتکارعمل روزنامه‌نگاران کوردستان و اتحاد زنان کورد در آلمان ‌(ی‌ژ‌ک-آلمان) در روز ۸ سپتامبر در Bergisch Gladbach شهر کلن، یک مراسم یادبود برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که خانواده شهید گلستان تارا،‌ همکاران و بسیاری از کوردستانیان و دوستان‌شان در این مراسم گرامیداشت شرکت کنند.

روژن و ابتکارعمل روزنامه‌نگاران کوردستان فراخوان مشارکت در این مراسم یادبود را داده و گفتند‌: ‌«دولت قاتل ترکیه و همدستش پ‌د‌ک می‌خواهند،‌ معامله‌های کثیف، جرم و جنایات دولت را پنهان کنند، روزنامه‌نگاران را هدف قرار می‌دهند. آنان هرگز به هدف خود نمی‌رسند. ما در روز ۸ سپتامبر برای صیانت از مبارزه رفقای روزنامه‌نگارمان که به قتل رسیدند، گردهم می‌آییم. ما سازمان‌های مطبوعاتی،‌خلق کورد و دوستان این خلق را فرامی‌خوانیم که در این مراسم یادبود شرکت کنند.‌»

آدرس و زمان برگزاری این مراسم‌:

تاریخ‌: ۸ سپتامبر

ساعت‌: ۱۳‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:۰۰

مکان‌: Schlodderdicher Weg 48A, 51469 Bergisch Gladbach