مراسم یادبود فرمانده اورهان بینگول در مانت لا جولی

در مراسم یادبودی که در مانت لا جولی برگزار شد، تعدادی از کوردستانیان گرد هم آمدند. در این مراسم عنوان شد که اورهان بینگول عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ نشان داد که چگونه باید در مقابل دشمن و خیانت ایستاد.

مراسم یادبود شهدا

عضو شورای فرماندهی نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌)، اورهان بینگول (علی دینچر) در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴ در حمله ارتش اشغالگر ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسید. مراسم یادبود شهید اورهان بینگول در مانت لا جولی فرانسه برگزار شد.

مراسم یادبود در مرکز جامعه دموکراتیک کورد برگزار شد. ابتدا برای ادای احترام به یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان یک دقیقه سکوت انجام گرفت. سپس فیلمی از مبارزات شهید اورهان بینگول نمایش داده شد. در ادامخ از طرف NCKD سخنرانی انجام شد.

در این سخنرانی بیان شد که فرمانده شهید اورهان ۳۳ سال مبارزه و مجاهدت را بر عهده داشت و گفته شد: «او حقیقت مبارز آپویی را که هر لحظه برای آزادی فداکاری می‌کند، آشکار کرد. او به ما نشان داد که چگونه در مقابل دشمن و خیانت بایستیم.»

همچنین خاطرنشان شده که وظیفه و رسالت وطن‌دوستان کوردستان شکستن حملات علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، موضع‌گیری در برابر خیانت و درخواست آزادی کوردستان است و گفته شد: «اینگونه می توانیم از شهدا صیانت کنیم.»

تعداد زیادی از کوردها در این مراسم یادبود شرکت کردند. این مراسم با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.