در تحصن‌های برای عدالت خواستار حمایت از دَم پارتی شدند

خانواده و بستگان زندانیان به تحصن‌های برای عدالت ادامه می‌دهند و اعلام کردند: «تا برچیده شدن انزوای امرالی، به تحصن‌های خود ادامه می‌دهیم.» خانواده‌ها از همگان درخواست کردند به دَم پارتی رای بدهند و از انتخابات صیانت کنند.

آمد

تحصن‌های برای عدالت با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (توای-در) در ۱۱۵مین روز ادامه دارد.

در تحصن برای عدالت شهر آمد که در ساختمان ناحیه رِزان (باغلار) حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) برگزار می‌شود، خانواده‌ی زندانیان جلیقه‌هایی که بر روی آن نوشته شده است «انزوا جنایت علیه بشریت است» را بر تن کردند و به تحصن خود ادامه دادند و شهروندان به دیدار آن‌ها رفتند.

خانواده‌ی زندانیان اعلام کردند تا زمانی که انزوا رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زندانیان رفع نگردد، به تحصن‌های خود ادامه خواهند داد و خواستار گسترش مبارزه شدند.

تحصن‌گران از شهروندان درخواست کردند که در انتخابات ۳۱ مارس از حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) صیانت نمایند و گفتند: «باید جوانان، زنان و تمامی خلق ما در کارزار انتخاباتی دَم پارتی شرکت نمایند و به اراده‌ی خود رای بدهند.»

اِلح

تحصن برای عدالت شهر اِلح که با پیشگامی انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های زندانیان و محکومان (توای-در) آغاز شده است در ۵۶مین روز ادامه یافت. جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، د‌ب‌پ، سازمان‌های شعبه‌ی اِلح دَم پارتی، اعضای پلتفرم کارگری و دمکراسی و شهروندان به دیدار تحصن‌گران رفتند.

در این تحصن شعارهایی از جمله «ژن، ژیان، آزادی»، «زنده باد رهبر آپو»، «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «از طریق مقاومت پیروز خواهیم شد» سرداده شد.

مردین

تحصن برای عدالت شهر مردین که در ساختمان د‌ب‌پ آغاز شده بود، ادامه دارد. در این تحصن شعار «زنده باد مقاومت زندان» سرداده شد.

لمیا‌ ایاز از مادران صلح به سخنرانی پرداخت و گفت: «ما برای زندانیان و رهبرمان که مدت ۳ سال است هیچ اطلاعی از وضعیت وی نداریم، این‌جا هستیم. ما خواهان باز شدن درب امرالی و تمامی زندان‌ها هستیم. به عنوان مادران تا دست‌یابی به اهداف خود به تحصن‌های خود ادامه خواهیم داد. ما خواهان حل مسئله‌ی کورد و آزادی رهبر آپو هستیم.»