در رابطه با حملات دولت ترکیه، پرونده به بیش از ۱۵۰ موسسه ارسال شده است

خودمدیریتی دموکراتیک شمال‌وشرق سوریه در رابطه با حملات اخیر دولت اشغالگر ترکیه، پرونده‌ای را به بیش از ۱۵۰ موسسه بین‌المللی ارسال نموده است.

حملات دولت اشغالگر ترکیه به منطقه شمال‌وشرق سوریه ادامه دارد. از ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ تاکنون مراکز خدمات‌رسانی، آموزشی، درمانی و اقتصادی زیر بمباران قرار دارند. در پی آن ۱۰ نفر شهید شدند و دهها نفر دیگر مجروح شدند و زیرساخت‌های این منطقه با خسارات مادی فراوانی مواجه شده است.

چهار نهاد نمایندگی خودمدیریتی دموکراتیک در رابطه با این حملات یک پرونده را به نهادهای بین‌المللی، حقوقی، انسانی، وزارت امور خارجه کشورهای اروپایی، نمایندگی دولت‌های عربی و اروپایی، نیز پارلمان اروپا و احزاب سیاسی و شخصیت‌‌های سیاسی ارسال نمودند.

دفتر ریاست‌جمهوری، ریاست پارلمان، نهادهای بین‌المللی در اتریش و شعبه‌های آنان، نهادهای حقوق بشری و امدادرسان، نمایندگی خودمدیریتی دموکراتیک اتریش نیز پرونده را برای ۱۱۶ جای دیگر فرستادند.

نمایندگی خودمدیریتی دموکراتیک در اروپا نیز پرونده را برای دفتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، دفتر گیر پدرسون نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، ۹ نمایندگی غرب و اروپا، شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیته تحقیقات سازمان ملل، وزارت امور خارجه سوئیس، عفو بین‌الملل و نمایندگی دیده‌بان حقوق بشر ارسال کرد.

نمایندگی خودمدیریتی دموکراتیک در کشورهای اتحادیه بنلوکس (بلژیک، هلند و لوکزامبورگ) پرونده را به نمایندگی‌های اتحادیه اروپا، نمایندگان بلژیک و هلند در پارلمان اروپا، دفاتر سازمان ملل متحد، دفاتر سازمان عفو ​​بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی در بروکسل، سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های کشورهای عربی در بلژیک نیز ارسال نمودند.

همچنین، نمایندگی خودمدیریتی دموکراتیک در اسکاندیناوی، پرونده را به احزاب سیاسی سوئد، کمیته‌های وزارات امور خارجه و دفاع سوئد، مرکز بین‌المللی پالم، مرکز مطالعات خارجی و دفاع استراتژیک سوئد، وزارت امور خارجه نروژ و وزارت امور خارجه دانمارک ارسال کرد.