در مراسم‌های جشن در شمال وشرق سوریه پیام" آزادی برای عبدالله اوجالان" داده شد

در ۸ مرکز شمال و شرق سوریه خلق در میادین نوروز گردهم آمدند و برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و برعلیه اشغالگری پیام دادند.

نوروز۲۰۲۴

نوروز در ۸ منطقه اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه با شعار «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» جشن گرفته شد.

در روستای مام‌شور از توابع دِرِک، روستای هلیق از توابع گرکیلک، روستای دیرجیک از توابع دربسیه، شهرک هیمو در قامشلو، روستای جاخربازار از توابع آمود، سدخربه (سد روژاوا) از توابع حسکه، روستای چولستان از توابع دربسیه و در استادیوم شهرداری قامشلو، مراسم‌های جشن نوروز برگزار شدند.

در این مراسم‌های جشن برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پیام داده شد. همچنین در این مراسم‌ها برای به پایان رساندن اشغالگری دولت اشغالگر ترکیه و بنا نهادن سوریه‌ای غیرمرکزی و همه جانبه نیز پیام داده شد.

همچنین به مقاومت گریلا و خلق‌های شمال و شرق سوریه برعلیه اشغالگری‌های دولت ترکیه درود فرستاده شد.

در سخنرانی‌ها توجه‌ها به پروژه خودمدیریتی معطوف داشته شد و اعلام شد که برای رهیافت از تناقضات و اختلافات سوریه و پایان دادن به اشغالگری این پروژه بهترین راه حل است.

در پایان مراسم جشن نوروز گروه‌های موسیقی، تئاتر و رقص بروی صحنه رفتند. خلق به همراه اجرای موسیقی رقصیدند و پایکوبی کردند.

مراسمات جشن نوروز در کوبانی، حلب و شهبا به دلیل شرایط بد جوی به تعویق افتاد.

از طرف دیگر کوردستانی‌ها در لبنان، دوستان آنان، نمایندگان احزاب و جمعیت‌ها در منطقه دامور واقع در بیروت در اطراف آتش نوروز گردهم آمدند. میدانی که جشن از طرف جمعیت فرهنگی نوروز در آن برگزار شد، با تصاویر عبدالله اوجالان، شهید مظلوم دوغان و پرچم‌های پ‌ک‌ک آراسته شده بود.