در شهر حلب یاد فرمانده عگید گرامی داشته شد، موزه‌ی‌ تاریخ پ‌ک‌ک افتتاح شد

خلق حلب یاد فرمانده ماهسوم کورکماز (عگید) را گرامی داشتند و موزه‌ی تاریخ حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) را افتتاح کردند.

مجلس خانواده‌ی شهدا و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) برای گرامی داشت یاد شهید عگید (ماهسوم کورکماز) موزه‌ای را افتتاح کردند. در این موزه تسلیحات و تجهیزات نظامی مبارزان و گریلاها که در منطقه‌ی شمال و شرق سوریه و مناطق حفاظتی میدیا به شهادت رسیده‌اند به نمایش گذاشته شده است.

این موزه در پارک ۴ آوریل در منطقه‌ی شقیف‌ در محله‌ی شیخ مقصود افتتاح شد. همچنین عکس شهدای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ)، یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ)، نیروهای امنیت داخلی و عکس شهید ابو شیار در محله‌ی سَکن شبابی‌ به نمایش گذاشته شدند.

در این مراسم، آمنه خدرو سخنگوی کارزار آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان در سوریه اعلام نمود، شلیک شهید عگید در تاریخ پ‌ک‌ک، مقاومت را تقویت نمود و خلق را برای مبارزه آگاه‌تر کرد.

حمزه‌ حلب از فرماندهان ی‌پ‌گ اعلام نمود، ماه مارس، ماه دست‌آوردها و پیروزی‌هاست. قیام قامشلو یکی از آن‌هاست که قدرت خود را از اولین شلیک شهید عگید دریافته است.

خلیل وحید بلال پدر شهید گلژین و امل قهرمان مادر شهید گَرزان موزه را افتتاح کردند.

همزمان نمایشگاهی هنری در مدرسه‌ی صلاح‌الدین واقع در محله‌ی اشرفیه‌ی شهر حلب دایر شد.

در این نمایشگاه ۶۰ تابلوی نقاشی شده توسط ۱۰ دانش‌آموز ۱۴ ساله به نمایش گذاشته شدند. این تابلوها شامل تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و عفرین اشغالی و خشونت علیه زنان است.