تصویر

ه‌پ‌گ مشخصات ۲ گریلای شهید را اعلام کرد

ه‌پ‌گ با بیان اینکه ۲ گریلا در مناطق حفاظتی مدیا به شهادت رسیدند، اعلام کرد: «ما بار دیگر بر قول خود تاکید می‌کنیم که یاد و خاطره آنها را در مبارزه زنده نگه داریم.»

بیانیه شهید

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص شهدای این جزئیات را به اشتراک گذاشت:

«رفقای ما برخودان و عزیز با شهادت در حملات دشمن در تاریخ‌های مختلف به مناطق حفاظتی مدیا به کاروان شهدا پیوستند.

رفیق ما برخودان که از عفرین که نامش مترادف با مقاومت است به صفوف گریلا پیوست، با حماسه مبارزه‌ای که از آواشین تا زاپ انجام داد، جایگاه پرافتخار خود را در راه آزادی ما گرفت. رفیق ما برخودان که در هر میدانی که بود با میل به ضربه زدن به دشمن برجسته بود، معتقد بود که تنها در این راه می‌تواند شایسته رفقای شهیدش باشد. او با شرکت در عملیات‌های متعدد بر ضد دشمن در تونل‌های مقاومت و در منطقه آواشین و زاپ با سبک تیم نیمه متحرک گریلایی، هدف اصلی خود را انجام کامل وظایف دوران قرار داد. رفیق ما برخودان تلاش زیادی برای درونی کردن و عملی‌کردن سطح حرفه‌ای گریلای آزادی آپویی انجام داد.

رفیق ما عزیز، فرزند دلیر جزیره بوتان که با قیام‌هایش شناخته می‌شود، برای تضمین پیروزی مبارزات آزادی ما بی‌دریغ به کوهستان‌های کوردستان روی آورد، از زمانی که به صفوف گریلا پیوست، صاحب یک مبارزه تمام عیار بوده است. رفیق ما که حضور در هر کجا که نیاز بود را به عنوان یک اصل قرار داد، برای انجام وظایف انقلابی خود به عنوان صاحب مبارزه بی‌امان از روژاوا تا قندیل، از خاکورک تا بسیاری از جاهای دیگر مناطق حفاظتی مدیا تلاش کرد. رفیق ما که توانست با این ویژگی به یک مبارز آپویی نمونه تبدیل شود، انقلابی‌ای شد که با پایبندی به ارزش‌های آزادی همواره در مبارزات ما از وی یاد خواهد شد.

این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده‌های ارزشمند رفقای‌مان برخودان و عزیز تسلیت می‌گوییم و مجدداً قول می‌دهیم که یاد و خاطره آنها را در مبارزات خود زنده نگه داریم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

نام سازمانی: برخودان قهرمان

نام و نام خانوادگی: محمد سلمان

محل تولد: عفرین

نام مادر- پدر: فریده – موسی

تاریخ و محل شهادت: ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ / مناطق حفاظتی مدیا

**** ****

**** ****

نام سازمانی: عزیز گابار

نام و نام خانوادگی: سردار سونمَز

محل تولد: شرنخ

نام مادر- پدر: لیلا – عزیز

تاریخ و محل شهادت: ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ / مناطق حفاظتی مدیا»

**** ****

**** *****

*****‌ *****