هزاران زن در فرانسه علیه راستگرایان تندرو به میدان آمدند

در فرانسه به دور دوم انتخابات پارلمان یک هفته مانده است. پس از اینکه در نظرسنجی‌ها مشخص شد که راستگرایان تندرو بیشرین آرا را به دست خواهند آورد، فمنیست‌ها نیز علیه خطرات به حکومت رسیدن راستگرایان تندرو به میدان آمدند.

نظرسنجی Ipsos که روز شنبه منتشر شد، نشان داد که راستگرایان تندرو ائتلاف جمهوری‌خواه اریک کیوتی‌نه در انتخابات ۳۵.۵ درصد یعنی بیشترین آرا را بدست خواهند آورد. در عین ‌حال جبهه خلق نوین که ائتلاف احزاب چپگرا می‌باشد، ۲۹.۵درصد از آرا را بدست خواهند آورد نیز در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. اکثریت جمهوری‌خواه نیز با ۱۹.۵ درصد آرا جایگاه سوم را خواهند داشت.

بیش از ۲۰۰ جمعیت از جمله ‌Fondation des femmes، Planning familial،  #Noustoutes، LDH  و غیره‌، سازمان‌های مردم نهادی همچون Oxfam ، France Terre d'Asile وغیره، و سندیکاهایی همچون CFDT، CGT، UNSA، Solidaires، FSU  و CNT برای ‌«تظاهرات بزرگ فمنیستی» در ساعات پس از ظهر در میدان Republique  پاریس گردهم آمدند.

ریاست سندیکای CGT، سوفیه بنت درباره اهداف خود گفت‌: ‌«هدف ما اینست که از عقب رفتن حقوق زنان جلوگیری کنیم. برای آینده نهاد‌هایی به مثابه برنامه‌ریزی خانواده بسیج شویم و علیه احزاب واژگون‌نما و دروغگو مبارزه کنیم.‌»

دبیرکل CFDT، ماریلسه لئون نیز بیانیه‌ای داد و گفت‌:‌‌ ‌«ما می‌توانیم این امر را در مناطق دیگر جهان نیز مشاهده کنیم‌‌؛ برای مثال لهستان، آرژانتین و روسیه، راستگرایی تندرو علیه حقوق زنان در مورد کنترل زنان بروی بدنشان، می‌ایستند.‌»

سوفیه بنت با گفتن‌: ‌«تنها شعار کفایت نمی‌کند، ما به کنش نیاز داریم.‌» اصرار خود را بیان داشت.

هزاران نفر در پاریس و دیگر مناطق فرانسه کنش‌هایی انجام دادند تا نسبت به ‌«تهدیدات» علیه حقوق زنان‌، اعتراض کرده باشند و این اعمال را محکوم کنند.‌

جمعیت‌ها،‌ سندیکاها و سازمان‌های فمنیست، ‌‌‌‌‌‌«فمنیست ساختگی» راستگرایان تندرو را محکوم کردند.