زنان جوان اقلیم فرات برای حمایت از قیام روژهلات کوردستان به‌میدان آمدند

زنان جوان اقلیم فرات برای اعلام حمایت از قیام روژهلات کوردستان و ایران گردهمایی پر شوری انجام دادند.

زنان جوان اقلیم فرات برای دفاع از قیام روژهلات کوردستان و ایران با شعار "زن، زندگی، آزادی؛ آزادی را بدست آور" یک گردهمایی انجام دادند. در این تجمع یک پوستر بزرگ برافراشته بودند که روی آن شعار "ژن، ژیان، آزادی" حک شده بود. این گردهمایی با یک دقیقه سکوت به یاد شهیدان آغاز شد.

پس از آن از طرف کمیته اجرایی این گردهمایی یک پیام قرائت شد و اعلام گردید:

همواره به ارزشهای این انقلاب و این جامعه حمله می‌کنند. اگر به گذشته و تاریخ مبارزاتمان برگردیم؛ ما افراد مبارز و مقاوم زیادی می‌بینیم که در برابر حاکمیت قیام کرده‌اند. ما اقدام‌مان را از روز ۲۸ مارس آغاز می‌کنیم که روز پایانی هفته‌ی قهرمانی است؛ رفیق عگید با مبارزه‌اش تیر اول را به قلب و مغز دشمن شلیک کرد.

بعلاوه میدیا محمد عضو اتحادیه زنان جوان منبج گفت: همه می‌دانیم که این انقلاب؛ انقلاب زنان است و افزود؛ این انقلاب با زنان پیروز می‌شود؛ زنان علیه سرمایه‌داری و اقتدار به مبارزه‌ی خود ادامه می‌دهند و هرگز در برابر حاکمیت تسلیم نخواهند شد. فقط در مسیر مبارزه حرکت می‌کنند. نمونه‌های آن نیز سکینه و آرین اند. می‌بینیم که "ژن، ژیان، آزادی" به شعار همه زنان جهان مبدل شده است؛ که این نیز اراده رهبر آپو است.

سپس توسط مرکز فرهنگی و هنری هلال طلایی؛ آهنگ و آواز و برنامه برای حضار اجرا شد و نیز توسط مرکز زنولوژی یکسری اشیای سنتی و فرهنگی به حضار اهدا شد.