حسن ایمو از اعضای فرهنگ و هنر ایزدخان درگذشت

حسن ایمو عضو فرهنگ و هنر ایزدخان، هنرمند انقلابی، مجری شبکه «چرا» بر اثر بیماری سخت درگذشت. مرکز فرهنگ و هنر شنگال به پاس کار ارزشمند حسن ایمو از او به عنوان «شهید کار» نام برد.

مرکز فرهنگ و هنر شنگال در اطلاعیه‌ای کتبی اعلام کرد که حسن ایمو مدیر موسسه‌شان و تلاش‌گر حوزه فرهنگ و هنر شنگال بر اثر بیماری سخت درگذشت.

در این بیانیه آمده است که حسن ایمو به عنوان یک جوان ایزدی و هنرمند انقلابی پس از «فرمان» ۲۰۱۴/۸/۳ به کار فرهنگی پیوست و از مدیریت موسسه فرهنگی تا کار هنری، از ترویج برنامه‌های فرهنگی تا عضویت در هیئت اجرایی شنگال، حسن ایمو کارهای بزرگ و مهمی داده است.

بیانیه مرکز فرهنگ و هنر شنگال به شرح زیر است:

«رفیق ما حسن ایمو پس از فرمان ۳ آگوست ۲۰۱۴ به عنوان یک جوان ایزدی وارد کار فرهنگی اداره خودمدیریتی شنگال شد تا به فرمان دشمنان پاسخ دهد. به ویژه در برابر سیاست نسل‌کشی جامعه ایزدی و نسل‌کشی فرهنگی، مسئولیت حفاظت و توسعه فرهنگ و هنر ایزدخان را بر عهده گرفت. وی در سازماندهی کانون فرهنگ و هنر شنگال نقش بزرگ و ارزنده‌ای داشتند.

ده‌ها دختر و پسر را آموزش داد

رفیق ما حسن ایمو در طول سال‌های گذشته ده‌ها دختر و پسر ایزدی را آموزش داده است، صدها رویداد و برنامه برای حفظ فرهنگ ایزدی ترتیب داده است. همچنین به عنوان یک هنرمند جوان ایزدی آثار هنری بسیاری داشت که به جامعه ایزدی نیرو و شور می‌بخشید. او یکی از بنیانگذاران گروه کوهستان شنگال بود که صدا و رنگ ایزدخان را در سراسر ایزدخان پخش کرد.

دلش با ایده رهبر اوجالان بود

دوست ما حسن ایمو خود را مسئول حفاظت از شنگال و ایجاد سیستم خودمدیریتی شنگال می‌دانست و به عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی شنگال در توسعه اداره فرهنگی کار بزرگی انجام داد. قلب او همیشه با حقیقت رهبر اوجالان، گریلاهای آزادی و نیروهای دفاعی شنگال می‌تپید.»