ک‌ج‌ک: مسئول اصلی اشغال و قتل‌عام پ‌دک و بارزانی‌ها هستند

ک‌ج‌ک حملات روزافزون ترکیه به باشور کوردستان را به شدت محکوم کرد و گفت: «مسئول اصلی تهاجم و قتل‌عام‌ها در باشور کوردستان پ‌دک و بارزانی‌ها هستند.»

بیانیه ک‌ج‌ک در رابطه با حملات اشغالگری

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) گفت: «در نتیجه حملات روزافزون دولت استعمارگر و نسل‌کش ترکیه علیه باشور کوردستان، بسیاری از غیرنظامیان، میهن‌دوستان و مردم مدنی شهید و بسیاری مجروح شده‌اند. یاد و خاطره شهدای این حملات را گرامی می‌داریم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. مردم، میهن‌دوستان و نهادهای دموکراتیک ما باید از شهدا و مجروحان حمایت و صیانت بعمل بیاورند. این اساسی‌ترین وظیفه میهن‌دوستی است و باید به طور کامل انجام شود.»

در بیانیه ریاست مشترک شورای اجرایی ک‌ج‌ک چنین آمده است:

«ما بار دیگر این حملات بزدلانه دولت ترکیه را به شدت محکوم می‌کنیم. همچنین دولت عراق را محکوم می‌کنیم که با روابط و توافقات خود با دولت ترکیه زمینه را برای قتل‌عام‌ها ایجاد کرد. واضح است که افزایش حملات دولت ترکیه نتیجه روابط و معاملات کثیف با دولت عراق است. ثابت شده است که این به معنای اشغال و قتل‌عام بیشتر است. باید دانست که از این پس دولت عراق به اندازه دولت ترکیه مسئول تمامی حملات، اشغال‌ها و قتل‌عام‌های باشور کوردستان و عراق خواهد بود. همچنین نیروهایی که پشت سر دولت عراق ایستاده‌اند، در این اشتباه تاریخی شریک هستند و یا آشکارا موضع نمی‌گیرند، نیز مسئول هستند. ما بار دیگر به نیروهای مربوطه به ویژه دولت عراق هشدار می‌دهیم و مجدداً درخواست خود را برای بازگشت از روابط اشتباه و خطرناک با دولت ترکیه تکرار می‌کنیم. این رابطه کثیف منافع که هدف آن اشغال و نسل‌کشی کوردستان است و عراق را تحت سلطه دولت ترکیه قرار می‌دهد، آینده دموکراتیک و آزاد خلق‌های خاورمیانه را به خطر می‌اندازد. هدف دولت توسعه‌طلب، نئو عثمانی‌گرا و فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ اینست که از طریق قتل‌عام خلق‌ها و بر علیه یکدیگر قرار دادن آنها، مرزهای پیمان ملی را اشغال و حاکمیتش را بر منطقه ایجاد کند. این سیاست در درجه اول تهدیدی برای عراق و وحدت آن است. از این نظر، این حقیقت را بیشتر باید عراق ببیند. از آنجایی که عراق در نتیجه این روابط که توسط دولت عراق وارد شده است، به سرعت در مسیری اشتباه و خطرناک قرار می‌گیرد، قدرت‌هایی که می‌گویند مخالف این روند هستند، باید مواضع محکم‌تری اتخاذ کنند. نیاز به موضع‌گیری‌های آشکار و قوی وجود دارد، نه اکراه یا ضمنی. بنابراین، نیروهای میهن‌دوست و دموکراتیک عراقی و روشنفکران عراقی که طرفدار وحدت و حاکمیت عراق هستند، باید موضع روشن و محکمی برای جلوگیری از پیروی دولت از این مسیر ایجاد کنند.

باید واکنش شدیدی علیه خط همکاری و اشغالگری وجود داشته باشد

مسئول اصلی اشغالگری و قتل‌عام در باشور کوردستان پ‌دک و بارزانی‌ها هستند. پ‌دک و بارزانی‌ها به خاطر سود و منفعت‌شان در نسل‌کشی کوردها شریک شده‌اند و به بزرگترین تهدید برای کوردستان تبدیل شده‌اند. بارزانی‌ها برای پوشاندن نگرش‌های همدستانه و خیانت‌آمیز خود و مشروعیت بخشیدن به آن، دولت عراق را وادار و مجبور به چنین روابطی کردند. اگر قرار است از میهن‌دوستی صحبت شود، اگر قرار است کاری به نام میهن‌دوستی انجام شود، ابتدا باید این خطر را دید و در مقابل این خطر موضع‌گیری‌های قوی اتخاذ کرد. سیاستمداران کورد، نیروهای میهن‌دوست و روشنفکران کورد باید با این مسئولیت عمل کنند و این را رهبری کنند. مردم ما نباید در برابر این حملات بی‌پاسخ بمانند، باید عکس‌العمل شدید خود را در برابر قتل‌عام‌ها و خط همدستی و خیانتکارانه ابراز کنند، باید با پذیرش قوی‌تر حقیقت شهدا، وحدت خود را تقویت کنند و مبارزه برای آزادی را افزایش دهند.»