عملیات گریلا در زاپ و متینا علیه اشغالگران

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در زاپ و متینا از مناطق حفاظتی مدیا عملیاتی علیه نظامیان اشغالگر ترکیه انجام دادند. اشغالگران با حمله با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره ممنوعه به ارتکاب جنایات جنگی ادامه می‌دهند.

بیانیه ه‌پ‌گ

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است: 

«منطقه زاپ؛ 

در ۲۰ می در ساعت ۱۱:۰۵ اشغالگران در منطقه مقاومت کوروژاهرو با سلاح های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات ۱ کانتینر متعلق به اشغالگران منهدم شد. تعداد اشغالگران مجازات شده و مجروح داخل کانتینر مشخص نشد. 

منطقه متینا؛ 

۲۲ می ساعت ۱۶:۰۰ اشغالگران در منطقه مقاومت گولکا با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. 

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛ 

روز ۲۲ می ساعت ۱۲:۰۰ اشغالگرانی که در منطقه مقاومت تپه جودی در حال اسکن منطقه با ردیاب بودند با سلاح‌های خودکار متوسط مورد ​​هدف قرار گرفتند و حرکت اشغالگران متوقف شد. 

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛ 

تونل‌های جنگی ما در ۲۲ می در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۳ بار با گازهای شیمیایی سمی و یک بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد. مشخص شد که گازهای شیمیایی استفاده شده همراه با گاز فلفل به رنگ نارنجی است. 

در ۲۲ می تونل‌های جنگی ما در ناحیه مقاومت تپه آمدیه واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ یک بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد. 

در ۲۲ می تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه جودی واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد. 

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛ 

روز ۲۲ می مناطق سنینه، لولان و تپه شهید شریف واقع در خاکورک ۴ بار، منطقه مقاومت دَرگله واقع در متینا ۱ بار، منطقه مقاومت تپه آمدیه واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار، در مجموع؛ ۷ بار با هواپیماهای جنگی بمباران شد.»