دولت اشغالگر ترکیه ۳۰۰ خودروی زرهی و تانک در باشور کوردستان مستقر کرده است -تکمیل شد-

گروه‌های ایجاد صلح اجتماعی اعلام کردند که دولت اشغالگر ترکیه طی ۱۰ روز اخیر قریب به ۳۰۰ تانک و خودروی زرهی در خاک باشور کوردستان مستقر کرده است.

حملات اشغالگرانه ترکیه

گروه‌های ایجاد صلح اجتماعی در ارتباط با تلاش‌های اشغالگرانه ارتش اشغالگر ترکیه علیه باشور کوردستان بیانیه‌ای داد. در این بیانیه اعلام شده است که دولت اشغالگر ترکیه ۳۰۰ تانک و خودروی زرهی را در روستاهای اوره، سَرَرو، اَردینان، کَسته، چَلکه و بابه واقع در باشور کوردستان مستقر کرده است.

در این بیانیه آمده است که ارتش اشغالگر ترکیه در میان روستاهای بابِره و کانی بلاو ایست‌های بازرسی ایجاد کرده و شناسنامه شهروندان را کنترل می‌کند.

در گزارش عضو گروه‌های ایجاد صلح اجتماعی، کامران عثمان اشاره شده است که ارتش اشغالگر ترکیه با این نقشه، خود را برای حمله‌ بزرگ اشغالگری علیه خاک باشور کوردستان آماده می‌کند.

در این گزارش گفته شده‌:‌ ‌«در میان ۳ روز اخیر، قریب به هزار سرباز اشغالگر ترکیه به سوی پایگاه‌های نظامی نزدیک به کوهستان باروخ و متینا و شهرک بامرنی به راه افتادند. مورخ ۲۵ ژوئن در میان روستاهای بابِره و کانی بلاوه ایست بازرسی ایجاد کرده و شناسنامه شهروندان را کنترل می‌کند.‌‌»

در این گزارش آمده است‌: ‌«دولت ترکیه اکنون می‌خواهد از شلادزه تا منطقه کوهستانی متینا یک خط امنیتی ایجاد کند. این خط از دیرلوک، بامرنی و بِگووا عبور می‌کند. بدین شکل ارتش ترکیه می‌خواهد تمام روستا، شهرک، کوهستان، زمین، دره، ‌رودخانه و مناطق‌ پشت این خط را تحت کنترل خود نگه دارد.‌»