١٢ مزدور ترکیه در حومه عین عیسی از پای درآمدند

زیاد حلب یکی از فرمانده‌های نیروهای سوریه دمکراتیک در منطقه عین عیسی اعلام کرد حملات اشغالگران به روستاهای منطقه با ناکامی مواجه شده و حداقل ١٢ مزدور وابسته به رژیم ترک کشته شد‌ه‌اند.

ارتش اشغالگر ترک همراه با مزدورانش از ١٨ دسامبر روستاهای جهبل و مشیرفه در بخش عین عیسی واقع در مناطق شمال و شرق سوریه را هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده است. اشغالگران جاده بین‌المللی M4 و اطراف شهر عین عیسی را آماج حملات توپخانه‌ای قرار داده‌ند.

نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در چارچوب حق دفاع مشروع به حملات اشغالگران پاسخ داده و ضربات سنگینی را بر متجاوزان تحمیل کردند.

زیاد حلب از فرمانده‌های ق.س.د منطقه عین عیسی در مورد آخرین وضعیت جنگ علیه اشغالگران در این بخش با خبرگزار هاوار گفتوگو کرده است.

زیاد حلب در آغاز سخنان خود گفت که حوالی ساعت ۵:٣٠ ارتش ترک و مزدورانش حملات گسترده‌ای را به روستاهای جهبه و مشیرفه آغاز کردند و با پاسخ دندان‌شکن مبارزان ما روبرو شدند.

زیاد حلب در مورد ادعاهای رسانه‌های وابسته به رژیم ترک و خبرهای منتشر شده در مورد اشغال این دو روستا گفت:"آنچه که در رسانه‌ها و شبکه‌ای اجتماعی در مورد اشغال این دو روستا از سوی مزدوران ترکیه منتشر شده ادعاهای دروغ می‌باشند، این دو روستا در کنترل نیروهای ما هستند و جنگ میان نیروهای ما از یکسو و ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش از سوی دیگر ادامه دارد."

١٢ مزدور کشته شدند، یک خودرو نظامی هم منهدم شد

در مورد ضرباتی که مبارزان ق.س.د به اشغالگران وارد کرده‌اند زیاد حلب گفت:"جنگ دو روز ادامه داشت. آنچه که با چشمان خود شاهد بوده‌ایم این است که ١٢ مزدور کشته شده و یک خودرو نظامی هم منهدم شده بود."

زیاد حلب در ادامه سخنان خود افزود:"مقاومت مبارزان ما با روحیه پیروزی ادامه دارد و اجازه نخواهیم داد مزدوران وارد این دو روستا شوند."