'روسیه و رژیم سوریه صرفا تماشاگر حملات ترکیه به مردم سوریه هستند'

رژیم اشغالگر ترک حملات خود به منطقه عین عیسی را شدت بخشیده است، عشایر این منطقه می‌گویند هم روسیه و هم رژیم بعث تنها به تماشای حملات ترکیه نشسته‌اند و هیچ واکنشی را از خود نشان نمی‌دهند.

حملات رژیم اشغالگر ترکیه و مزدورانش به شمال و شرق سوریه ادامه دارند، رژیم ترک از نخستین روزهای ماه نوامبر تا کنون حمله به عین عیسی و جنوب گرسپی را افزایش داده است. مرکز بخش عین عیسی و روستاهای تابعه آن و همچنین جاده M4 را هدف قرار داده است. ساکنان منطقه موضع منفعلانه روسیه و رژیم سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گمان می‌کنند روسیه درصدد است تا با توافق با ترکیه زمینه اشغال این منطقه از سوی مزدوران وابسته به طیب اردوغان را فراهم کند.

عشایر گرسپی و عین عیسی می‌گویند که در مقابل حملات دولت ترکیه و مزدورانش ایستادگی خواهند کرد. خلیل عیسی خلیل رئیس مشترک بخش هشه در عین عیسی خاطرنشان کرد که ساکنان عین عیسی در برابر هر حمله‌ای مقاومت می‌کنند و سر تسلیم خم نخواهند کرد.

خلیل عیسی گفت که حملات رژیم ترکیه به آوارگی مردم منطقه انجامیده است. وی از نیروهای بین‌المللی خواست که در قبال حملات ترکیه سکوت نکنند و با اشاره به حملات توپخانه‌ای ترکیه به مرکز عین عیسی گفت:"از رژیم سوریه و نیروهای روسیه می‌خواهیم که از تماشاکردن حملات ترکیه دست بردارند. هر روز کودکان ما، سالمندانمان در حملات ترکیه زخمی یا کشته می‌شوند، رژیم ترک به هرکاری که دست زند ما از خاک خود چشم‌پوشی نمی‌کنیم و ایستادگی خواهیم کرد."

شیخ فیصل هوران از ریش‌ سپیدان عشیره فیدآن نیز به سکوت روسیه و رژیم سوریه نسبت به حملات اشغالگرانه ترکیه و تبهکارانش اشاره کرده و افزود:"مردم عین‌ عیسی منازل خود را ترک نخواهند کرد. امکان ندارد ما از خاک و سرزمین خود چشم‌پوشی کنیم. به همین سبب تا پایان مقاومت می‌کنیم. مسئولان باید راه حلی پیدا کنند. ما شهروند سوریه هستیم و این خاک ماست. ترکیه به چه حقی به خاک ما حمله‌ور شده است. ترکیه اشغالگر است."

روسیه و رژیم سوریه چرا با حمله ترکیه به مردم سوریه موافقند؟

حاج اسماعیل اهل گرسپی می‌گوید که در نتیجه حملات ترکیه مجبور شده است که از زادگاهش در گرسپی به عین عیسی کوچ کند و اکنون در عین عیسی نیز با حملات ارتش ترک و مزدورانش مواجه شده است. این شهروند می‌گوید؛ ترکیه به چه حقی وارد خاک سوریه شده و چرا باید خود را صاحب این خاک بداند. ما را آواره کرد، چگونه است که رژیم سوریه در مقابل حملات ترکیه هیچ کاری نمی‌کند. ما نمی‌خواهیم ترکیه عین عیسی را نیز اشغال کند. رژیم ترک عفرین، سریکانی و گرسپی را اشغال کرده اما ما به هر شیوه‌ای که باشد به زادگاهمان بازمی‌گردیم. رژیم سوریه نباید ساکت بنشیند. روسیه و رژیم چرا این اجازه را به ترکیه می‌دهند که به مردم سوریه حمله کند."