بیانیه‌ی مشترک پ.ی.ن.ک – ا.ن.ک.س

«احزاب اتحاد میهنی کورد» و «شورای میهنی کوردهای سوریه» در رابطه با دیدارهای فی‌مابین برای دستیابی به اتحاد ملی بیانیه‌ای صادر کردند.

در بیانیه مشترک که از سوی «احزاب اتحاد میهنی کورد» و «ا.ن.ک.س» منتشر شده آمده است:

"هیئت شورای میهنی کوردهای سوریه (ا.ن.ک.س) و احزاب اتحاد میهنی کورد (پ.ی.ن.ک) در دیداری که روز ١۶ ژوئن صورت گرفت مرحله اول دیالوگ برای دستایبی به اتحاد ملی کورد را به پایان رساندند. هیئت‌ دو طرف بر مبنای دیدگاه سیاسی مشترک به توافق رسیدند و مفاد توافقنامه دهوک را که در سال ٢٠١۴ (در زمینه‌های اداری، همکاری، امنیت و دفاعی) شکل گرفته بود مبنای ملاقات‌های میان دو هیئت پذیرفتند. در مدت زمان کوتاهی توافقنامه عمومی تازه‌ای به امضا خواهد رسید.

هر دو هیئت بر همکاری و وحدت کوردها در سوریه تأکید نموده و این مهم گامی بزرگ و تاریخی در عرصه عمل برای محافظت از منافع خلق‌های سوریه و خلق کورد می‌باشد.

هر دو هیئت این گام را به خاطر مجاهدت‌های شهیدان روژاوا که در مقابل داعش به نمایندگی از جهانیان جان خویش را در راه دفاع از شرف فدا کرده‌اند، جانبازان و خانواده‌های آنان و به خاطر جوانان سوریه برمی‌دارند.

این توافقنامه که با ابتکار عمل مظلوم عبدی فرماندهی کل نیورهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د)  و ویلیام روباک مشاور آمریکا در نیروهای ائتلاف محقق شده‌ است به عنوان اولین گام تاریخی اتحاد نیروهای کورد می‌باشد. ما از تلاش‌های مظلوم عبدی برای دستیابی به اتحاد نیروهای کورد در سوریه قدردانی می‌کنیم. همچنین از حمایت‌های مسعود بارزانی و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم باشور کوردستان تشکر می‌کنیم. همچنین از پشتیانی آمریکا برای ایجاد سوریه متنوع و دمکراتیک تشکر می‌کنیم."