دستگیری یک گروه مخفی جاسوسی توسط نیروهای امنیتی

نیروهای امنیت داخلی یگ گروه جاسوسی ۵ نفره را که در نهادهای خودمدیریتی شمال-شرق سوریه نفوذ کرده بودند دستگیر کردند.

فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال-شرق سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای این سازمان گروهی را دستگیر کرده‌اند که در راستای منافع بیگانگان عمل می‌کردند. این گروه وظیفه جاسوسی و رصد و نظارت نقل و انتقالات نیروهای سوریه دمکراتیک و کسب اخبار و اطلاعات امنیتی و زمینه سازی برای هدف قرار دادن فرماندهان و فعالیتهای اجتماعی-سیاسی را در دستور کار قرار داده بود.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

"دشمنان اقدامات خصمانه و مخربی را در داخل نهادهای خودمدیریتی دمکراتیک را در راستای برهم زدن آرامش و امنیت منطقه در پیش گرفته‌اند، اما این اقدامات با حملات دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن علیه عفرین، سریکانی و گری سپی در چارچوب پیمان آستانه و سوچی افزایش یافتند.

در این فرایند سرنوشت ساز و حساس که با جنگ علیه ترور همراه است، تهدیدهای بدون وقفه دشمنان و پندمی کرونا نیز مزیدی بر آن شده‌اند، مشاهده می‌شود که برخی از طرف‌های مزدور و خائن در مقابل پول و منافع شخصی و کوتاه مدت مرتکب جرم شده‌اند. بعد از نظارت و رصد، نیروهای امنیت داخلی وابسته به خودمدیریتی در  مورخ٣ ٣ آوریل ٢٠٢٠ گروهی مخفی را پایش کردند که در نهادهای خودمدیریتی مشغول به فعالیت بودند. این گروه که مرکب از ۵ نفر با اسامی ا.ن/ س.ا/ ش.ا/ آ.ب و ز.ب بوده و دو زن نیز در میان آنان به چشم می‌خورند، مامور رصد و پایش نقل و انتقالات نیروهای سوریه دمکراتیک، کسب اطلاعات و خبر از نهادهای امنیتی روژآوا، کسب خبر از عملیاتهای نظامی و زمینه‌سازی برای ترور فرماندهان نیروهای سوریه دمکراتیک، برهم زدن فعالیتهای اجتماعی، سیاسی، ایجاد آشوب‌های ملی، دینی و مذهبی بین عناصر تشکیل دهنده منطقه بوده‌اند.

ما به عنوان نیروهای امنیت داخلی شمال-شرق سوریه وظیفه تامین امنیت زندگی اجتماعی را داشته و براین باور ثابت قدم هستیم که علیه تمامی تلاش‌هایی که به منظور تخریب دستاوردهای خلقمان انجام شود، مقابله کرده و در مقابل خائنان و مجرمان خواهیم ایستاد.

نهادهای مربوط بازجویی و تحقیقات خود را از این گروه مامور ادامه داده و بعد از طی مراحل بازجویی این افراد به دادگاه فرستاده می‌شوند."