سخنگوی نیروای ائتلاف: در صورت عدم حضور رزمندگان زن پیروزی امکان‌پذیر نبود

میلز ب. کاگینز سخنگوی نیروهای ائتلاف علیه داعش در سخنانی اظهار داشت که همکاری آنها با نیروهای سوریه دمکرات و نبرد با داعش همچنان ادامه دارد و اگر رزمندگان زن در این نبردها حضور نداشتند پیروزی امکان‌پذیر نبود.

میلز ب. کاگینز سخنگوی نیروهای بین‌المللی ائتلاف علیه داعش و سخنگوی رسمی دفتر نیروهای سوریه دمکراتیک مصطفی بالی در دفتر نیروهای آمریکایی در شهرک رمیلان نشستی خبری برگزار کردند.

این نشست خبری به مناسبت سالگرد اعلام شکست تبهکاران داعش در شهرک باخور برگزار شد.

در ۲۳ مارس سال ۲۰۱۹ طی بیانیه رسمی در حقیل العمر از توابع دیرالزوز نابودی تبهکاران داعش از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام شد.

میلز ب. کاگینز سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه داعش با زبانهای کوردی، عربی و انگلیسی به حاضران درود فرستاده و اظهار داشت که رویدادهای سال گذشته را مبنی بر اعلان رسمی نابودی داعش از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک گرامی دارند. میلز ب. کاگینز در ادامه افزود ما با نیروهای سوریه دمکراتیک همکاری خود را تا نابودی کامل داعش ادامه می‌دهیم.

میلز ب. کاگینز خاطرنشان ساخت که آنها تا کنون طی همکاری خود با نیروهای سوریه دمکراتیک اقدامات بسیار موثری را علیه نیروهای داعش انجام داده و این همکاریها تا زمان پاکسازی کامل انها بر روی زمین ادامه می‌یابند. میلز ب. کاگینز خوشحالی خود را نیز از حضور در شمال-شرق سوریه و نابودی داعش با شرکای خود یعنی نیروهای سوریه دمکراتیک بیان داشته و اظهار داشت ۵ سال پیش نیروهای ائتلاف علیه داعش نبرد خود را علیه نیروهای داعش اعلام کردند، بر این مبنا ما با نیروهای نظامی حاضر در زمین همکاری را آغاز کردیم و این همکاری نیز با موفقت همراه بود.

در پاسخ به پرسش روزنامه‌نگاری مبنی بر طرح‌های آنان در آینده میلز ب. کاگینز اظهار داشت که همکاری‌های خود را به منظور تامین امنیت، ثبات و صلح در منطقه ادامه می‌دهند.

به عنوان نیروی نظامی اجازه پاسخ به اظهارات اسد را نداریم

در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات روز گذشته بشار اسد در باره مسئله کورد در سوریه نیز مصطفی بالی اظهار داشت که بحران سوریه نیازمند راه‌حلی سیاسی است. ما به عنوان نیروهای نظامی اجازه پاسخ به این پرسش‌ها را نداریم.

میلز ب. کاگینز سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و نیز سخنگوی دفتر اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک مصطفی بالی، روز جهانی زن را نیز به تمامی زنان و خصوصا زنان رزمنده تبریک گفتند. میلز ب. کاگینز سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز متفقا بر نقش زنان رزمنده تاکید داشته و اعلام نمودند که بدون حضور رزمندگان زن و مقاومت آنان دست یابی به پیروزی غیر ممکن بود.

منبع: ANHA