در استانبول پیام "مبارزه با دیکتاتورها" سر داده شد

سازمان‌های زنان در کادیکو برای بزرگداشت ژینا امینی گرد هم آمدند و اعلام کردند که در هر نقطه از جهان که باشند شعار "ژن ژیان آزادی " خواهند گفت و به مبارزه علیه دیکتاتورها ادامه خواهند داد.

تعدادی از تشکل‌های زنان به فراخوان گروه آزادی اوزگورلوک در سالگرد قتل ژینا امینی که توسط رژیم ایران به قتل رسید، با شعار "برای مرگ ژینا امینی همه جا آزادی می‌خواهیم" در مقابل اسکله بشیکتاش کادیکو فعالیت‌هایی را سازماندهی کردند. در این مراسم از بنر "آزادی را از موهای ژینا امینی می‌بینیم" رونمایی شد. نمایندگان حزب چپ سبز استانبول ازگول ساکی، چیچک اوتلو، ابتکار عمل مادران صلح و بسیاری از سازمان‌های زنان به این اطلاعیه پیوستند.

قبل از قرائت بیانیه، زنان ایرانی اجازه حضور در میدان را نداشتند، زیرا تعداد آنها زیاد بود و مدت زیادی بیرون از آن نگه‌داشته شدند. زنان به این امر اعتراض کردند و بیانیه نیز خوانده نشد. زنان با شعار "زن زندگی آزادی" به سمت ورودی راهپیمایی کردند. زنان مدت زیادی جلوی در ورودی ایستادند. پس از اجازه ورود زنان ایرانی به میدان، بیانیه خوانده شد. این بیانیه توسط رویا کورتولوش و شنای کوموز خوانده شد.

کورتولوش با بیان اینکه پس از قتل ژینا امینی شعار "زن، زندگی، آزادی" در سراسر جهان گسترش یافته است، گفت: زنان در همه عرصه‌های زندگی با شکلاتی مواجه بودند و با مطالبات خود به میدان آمدند. کورتلوش با بیان اینکه با وجود همه فشارها، زنان مبارزات سازمان‌یافته خود را افزایش داده‌اند، گفت:  ما در ترکیه نیز برای ادای احترام به مقاومت ایران و نشان‌دادن حمایت خود از زنان ایرانی به خیابان‌ها آمدیم. امروز یک بار دیگر با هم هستیم. در برابر دیکتاتورها در ایران و ترکیه و هر جای دیگری، خواهیم گفت آزادی." 

در پایان بیانیه آمده است که تنها راه آزادی؛ مبارزه مشترک است. 

این بیانیه با سردادن شعارهایی به پایان رسید.