آسیا عبدالله: در عفرین نقطه پایانی بر رژیم ترکیه گذاشته می‌شود

آسیا عبدالله ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك که در عفرین به سر می‌برد طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار هشدار داد ترکیه در حال احیای داعش در مستقر کردن آن در منطقه عفرین است. او تأکید کرد مقاومت بزرگ عفرین نقطەی پایانی بر رژیم ترکیه خواهد گذاشت.

آسیا عبدالله ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك که در عفرین به سر می‌برد طی گفتگویی با خبرگزاری هاوار هشدار داد ترکیه در حال احیای داعش در مستقر کردن آن در منطقه عفرین است. او تأکید کرد مقاومت بزرگ عفرین نقطەی پایانی بر رژیم ترکیه خواهد گذاشت.

 

آسیا عبدالله با اعلام آنکه عفرین در دو هفته گذشته بطور وحشیانەای بمباران شده است گفت: هدف ترکیه نسل‌کشی کردهاست و اینکار را جلوی چشم جهانیان انجام می‌دهد. عفرین زیر آتش هواپیماهای جنگی، تانک و توپ دشمن قرار گرفته است. ترکیه به نیروهای سوریه دمکراتیك حمله می‌کند که به داعش به پایان دادەاند. واکنش‌های بین‌المللی در اینباره پذیرفتنی نیستند. واقعیت این است که ویرانی و وقوع کشتارهای جمعی برای جهان اهمیتی ندارد. اگر جلوی بمباران ترکیه گرفته نشود نمی‌شود جلوی دریاچه خون را گرفت و این به معنای همکاری بین‌المللی با تروریسم است.

 

ریاست مشترک جنبش جامعه دمکراتیك در واکنش به نحوەی پوشش این حملات توسط رسانەهای ترکیه گفت: آنها می‌خواهند به افکار عمومی بگویند دارند عملیاتی صلح‌جویانه انجام می‌دهند. اما در عفرین شاهد تروریسم بدون مرز هستیم. منطقه عفرین دارای یک خودمدیریتی دمکراتیك است که مخالف جنگ و طرفدار صلح بوده. مردم عفرین خانەهای خود را به ارتش ترکیه و تروریست‌های آن واگذار نخواهند کرد. حملات هوایی و زمینی نمی‌توانند آنها را هراسان کنند. اراده پولادین آنها شکسته نمی‌شود. این مردم سرزمین‌شان را دوست دارند. کودکان و زنان و سالمندان زیادی هدف هجوم وحشیانه ترکیه قرار گرفته و تکه تکه شدەاند. این یک شرم بزرگ برای کل بشریت است. آنها مانند داعش عمل می‌کنند و تفاوتی میان کودک و بزرگسال قائل نیستند.

 

آسیا عبدالله اضافه کرد: کانتون عفرین از بیستم ژانویه ٢٠١٨ تاکنون مقاومت بزرگی در دفاع از کل سوریه انجام داده و به جهان ثابت کرده است که مردمی سازمان‌یافته دارد. عملیات فدائیانه آوستا خابور مقاومت را به اوج خود رساند و این پیام را به حکومت ترکیه داد که مردم منطقه انتقام خود را از آن خواهند گرفت. صدها زن در سنگرهای مقاومت مبارزه می‌کنند. همان زنانی که الگوی مقاومت در کوبانی و رقا بودند. مبازرانی که به موجودیت داعش خاتمه دادند در عفرین به رژیم ترکیه پایان می‌دهند. مقاومت عفرین در برابر اشغالگری، یک مقاومت پایدار است. ما می‌جنگیم و تحت هر شرایطی خاکمان را ترک نخواهیم کرد. روح آوستا خابور در میان زنان جاری شده و ضربات سختی به ارتش ترکیه خواهد زد. ما به پیروزی ایمان داریم.